Urutinert mamma

Diskuter de nyeste spillene

Urutinert mamma

Innleggav tyren73 » tor 09.05.2013 0:33

Pokker!
I dag ble det oppdaget belastninger for over kr 5000 på mastercardet! iTunes ser ut til å tappe kortet mitt villt og hemningsløst akkurat nå via apple-id og iTuneskontoen.
Men, når jeg sjekker kjøpshistorikken på iTunes så er den langt fra like avskrekkende som belastningene på kortet. Selv om gutta i huset har forårsaket noen kjøp på "Clash of clanes" så ser det på toppen av det hele ut som om det trekkes både 10 og 12 ganger for samme kjøp på mastercardet. Litt heftig bruk av google bekrefter dessverre at vi ikke er de eneste som har møtt utfordringer med dette spillet........

Vel, kort er sperret. Melding er sendt iTunes og akkurat nå er det ikke så mye mer å gjøre.
Men, det som forundrer er at flere av kjøpene er gjort mens vi har vært på skole og jobb. Og det skal vel ikke være mulig? Og det er da jeg lurer litt når jeg i kveld får melding på iPaden om å legge inn passord til appleid mens jeg leser nyheter i Safari???? Det er ikke en slik tradisjonell "Kjøp av app"melding til feks kr 7. Dette ser ut som en pålogging til konto (slik vi alltid har fått). Men nå er jeg jo helt paranoid her og tør ikke legge inn noe. Ber apple om appleid uten at jeg skal laste ned noe? Hva skal liksom grunnen være til det? Eller er dette noe skikkelig humbug? Slik at jeg/barna tror at vi bare logger på iTunes/ apple-id men egentlig bekrefter kjøp av smykker og stuff til spillene?

Sorry lang og muligens litt uoversiktlig melding. Men om noen har noen råd/ innspill her ville jeg satt stor pris på det.
medlem i 159 måneder
 

Re: Urutinert mamma

Innleggav HEFJELLS » tor 09.05.2013 1:30

Det eg vil anbefale er følgende: Dette gjøres på iPad men kan også gjøres på iPhone hvis ønskelig.
Gå inn på Innstillinger->Generelt->Restriksjoner. Trykk på denne. Trykk på aktiver Restriksjoner. Lag en kode. (HUSK KODEN!) Bla ned på siden til Kjøp i Program. Slå denne av. i Krev passord velger du 15 min eller umiddelbart (Du må skrive inn appleID for hvert kjøp) etter ønske.
Åpne iTunes. Klikk på iTune Store. På høyre side under Snarveier, klikker du på Konto og logger deg inn. I Kontoinformasjonen, klikker du på rediger på linjen merket Betalingstype. Klikk på ruten mrket med Ingen. Klikk på utført og deretter på utfør. (Nederst på sidene) Påfyllingskort til kontoen kan kjøpes hos Meny, Eplehuset, Expert, Lefdal og Elkjøp ihvertfall. På baksiden av kortene (150, 250,500 kr) er det en kode som skrapes fram. Denne legges inn via Løs Inn som er til høyre under Snarveier i iTunes Store. Man kan legge inn flere koder hvis ønskelig.
Det kan kanskje være en fordel å la gutta ha hver sin konto som de "lader" med gavekort eller du kan bruke din konto og overføre penger til deres kontoer.
Har ikke noe erfaring med spill og kjøp i spill, men det kan virke som at når du/dere legger inn appleID så bekrefter dere kjøp. Dette er bare noe eg tror. Ved å bruke gavekort vil du kunne begrense forbruket og slippe å bruke kredittkortet. Håper dette var til litt nytte.
medlem i 163 måneder
 


Returner til Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere