Dårlig ytelse på Minecraft (MBP 17" tidlig-2011)

Diskuter de nyeste spillene

Dårlig ytelse på Minecraft (MBP 17" tidlig-2011)

Innleggav bjornole » man 17.02.2014 3:14

På min MacBook Pro 17" tidlig-2011 fungerer Minecraft veldig dårlig. Jeg har på de aller laveste innstillingene og får rundt 9 fps. Jeg har 8GB RAM, og maskinen kjører "tvunget" AMD Radeon 6750M 1024MB. Jeg har ingen teksturer eller anistropihic filtering på, absolutt alt er OFF eller Minimal. - utenom oppløsning (1920x1200) som man ikke kan stille in-game, tror jeg. Dessuten fyrer viftene opp i 5-6000rpm ganske kjapt.. INGEN andre program kjører i bakgrunnen, og det står jeg har 5.5GB ledig minne før jeg starter spillet.

De første sekundene er fps-en på rundt 50 fps, med gradvis økende lag-spike - før hele greia blir en lysbildefremvisning. Har re-installert og sjekket at Java er oppdatert.

Vær så snill å ikke si at maskinen jeg betalte rundt 20 000 for i 2011 ikke klarer å kjøre Minecraft med en respektabel framerate på 30fps på laveste innstillinger. Enhver Acer-laptop til 3,5k tror jeg yter bedre enn det her...
Må også nevne at jeg tidligere har hatt 200-300fps, men jeg aner ikke hvordan eller hva som har skjedd senere.

Og bare så det er sagt, jeg kjøpte macen hovedsaklig til bruk av Adobe-program som Premiere Pro og Photoshop, ikke spilling.

Hjelp mottas med stort takk! :-)
medlem i 140 måneder
 

Re: Dårlig ytelse på Minecraft (MBP 17" tidlig-2011)

Innleggav espen007 » man 17.02.2014 11:41

Ingen grunn til at dette ikke skulle fungere. Kjøpte netopp en MacBook pro Returna 13" (8 GB minne og SSD) til min sønn, og der går MineCraft uten "lag". Når han benytter de heftigste texturepacks's han finner lagger kanskje litt.

I minecraft er den endel setting spesielt innen rendring du kanskje kan ta en titt på. Dette har stor effekt på opplevelsen.
medlem i 184 måneder
 

Re: Dårlig ytelse på Minecraft (MBP 17" tidlig-2011)

Innleggav bjornole » man 17.02.2014 13:09

Han kjører vel 2560x1600 også...

Jeg har sjekket alle videoinstillingene in-game ihvertfall, og der er alt av eller minimal.
Frameraten er i starten ofte rundt 100fps, før det i løp av et minutt går ned i 20 fps ca. Der gynger opp og ned fra 8-27fps.

Høsten 2013 hadde jeg i starten ofte opp mot 300fps, pga et tredje-parts program som tildelte Minecraft mer av ressursene både på minne og grafikk-minne. Men etterhvert så ble det bare lavere og lavere for hver gang jeg spilte. Nå er alt av tilleggsprogram og tweaks avinstallert, så jeg har en ren installasjon av Minecraft. Dette hjalp ikke.

Kjører forresten Mavericks OS X (10.9.1).
medlem i 140 måneder
 


Returner til Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere