Requiem for a Dream

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

Requiem for a Dream

Innleggav Hooloovoo » søn 13.06.2004 13:48

Kort fortalt er dette en av de desidert beste filmene jeg har sett. Og jeg har sett mange filmer mange ganger.

Den handler om avhengighet og lykke, skildret gjennom rusmisbruk og slanking. Engasjerende realistisk historie, skuespill av en annen verden, rå regi, og et soundtrack som driver filmen så bra at man risikerer å bli dårlig hvis man ser den på kino.

En film som burde være obligatorisk på ungdomskolen. _Må_ sees!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 245 måneder
 

Innleggav admin » søn 13.06.2004 13:49

Jeg ble nesten dårlig når jeg så den på kino ja..

Utrolig bra. Utrolig bra film! Også høyt oppe på min favoritt liste..

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Swag » lør 17.07.2004 1:52

Må si meg enig i det som er sagt. Utrolig bra film, om ikke en smule skremmende.
medlem i 237 måneder
 

Innleggav sniffer » lør 17.07.2004 2:05

Én ubehagelig kino opplevelse, men ja, det er en meget god film.

(Omtrent som ett sammendrag jeg også kunne brukt om Schindlers liste..)

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav olovholm » lør 17.07.2004 10:12

Enig i det som er sagt, en utrolig god film. Har forslått å se den i Samfunnskunnskapen flere ganger, men uten hell hittill.. Den er en tankevekker, og for ett utrolig godt soundtrack. Cronos Kvartett
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Edzilla » lør 17.07.2004 13:12

fikk noen rare følelser i magen etter å sett filmen. Men jeg likte den siste sekvensen med de to damene ;-)
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » tir 24.08.2004 17:47

olovholm skrev:Enig i det som er sagt, en utrolig god film. Har forslått å se den i Samfunnskunnskapen flere ganger, men uten hell hittill.. Den er en tankevekker, og for ett utrolig godt soundtrack. Cronos Kvartett


Du må få lærern din til å se den. Da gjør resten seg selv...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 245 måneder
 

Innleggav mordaren » tir 15.02.2005 16:38

---
Sist endret av mordaren den man 05.03.2007 20:00, endret 1 gang
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Wolfgang » tir 15.02.2005 16:54

Edzilla skrev:fikk noen rare følelser i magen etter å sett filmen. Men jeg likte den siste sekvensen med de to damene ;-)


Rare følesler + damer... oioi, dette er en film jeg kanskje bør se :)

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Spider_Jerusalem » tir 15.02.2005 17:05

Utrolig bra film.. anbefales desidert.

elad: Du får nok en overraskelse..

-SJ
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Thrillseeker » tir 15.02.2005 17:09

bra film:)
medlem i 231 måneder
 

Innleggav BoriX » tir 15.02.2005 17:21

elad skrev:
Edzilla skrev:fikk noen rare følelser i magen etter å sett filmen. Men jeg likte den siste sekvensen med de to damene ;-)


Rare følesler + damer... oioi, dette er en film jeg kanskje bør se :)



Hvis du liker damer som er nødt til å selge seg selv uten å ville det... daså, god fornøyelse... Ellers for oss andre som faktisk har respekt for damer, så var dette en scene som heller var ubehagelig.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Miss_m » tir 15.02.2005 17:41

Requiem for a dream er en av de absolutt beste filmene jeg har sett noensinne! Den ligger der oppe sammen med Fight Club og A Beautiful Mind.

Klippingen, musikken, alt sammen smelter sammen til en enorm filmopplevelse. Og som tidligere nevnt i tråden er musikken også slående. Da jeg hadde sett den ferdig første gang trengte jeg en lang tur og ca 5 røyk for å komme meg. Avslutningsscenen er virkelig rystende, og da jeg så den for andre gang, satt jeg hele tiden og ønsket at handligen ville snu, at hovedpersonene denne gangen ville velge andre veier.

Filmen er en stor advarsel, og har et veldig fint budskap, men anbefales nok ikke for sarte sjeler =). Men om man føler man har mage til det, er Requiem for a Dream en film man absolutt skal ha fått med seg.

(Men jeg må få nevnt at det er litt trist at hovedtheme-musikken er brukt i Ringenes Herre 2....)
medlem i 229 måneder
 

Innleggav MrCrox » tir 15.02.2005 18:04

Så denne filmen på storskjerm på en konferanse som innledning til debatt om ruspolitikk.. satte ting litt i perspektiv
medlem i 237 måneder
 

Innleggav macrules » tir 15.02.2005 18:08

Takker for tipset. Den hadde jeg faktisk ikke sett. :roll:

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Neste

Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]