H2G2

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

Innleggav Nooon » tor 18.08.2005 15:10

Apptel skrev:Er douglas adams død?


Jepp. 11 mai, 2001

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Fantomas » tor 18.08.2005 15:21

Det er kult når de er inne å ser på backupen av jordkloden da?
"The Norwegian fjords, well.. I made them, I got an award for them actually"

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Re: H2G2

Innleggav bluto » tor 18.08.2005 15:26

skyfex skrev:Det var forresten et hint til den gamle TV-serien et sted i filmen. Spent på om noen andre enn meg så det.

Selvsagt. Den opprinnelige Marvin fra TV-serien er statist i filmen.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav Apptel » tor 18.08.2005 15:43

Nooon skrev:
Apptel skrev:Er douglas adams død?


Jepp. 11 mai, 2001


Ok, men den 5. boka, noen som veit noe om den?

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav bluto » tor 18.08.2005 15:45

Mostly Harmless er den 5. boka. Young Zaphod plays it safe er en liten tynn lefse som var 'den 5. boka' i en tidligere utgave a trilogien, men det var før Mostly Harmless ble utgitt.


Til apptel:

Salmon of Doubt er en bok DA begynte på men aldri fikk fullført før han døde. Mener at det er forleggeren hans som har lappet den sammen slik at den kunne bli utgitt. En fin bok, men bærer preg av halvferdighet.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: H2G2

Innleggav Flaggerkatt » tor 18.08.2005 15:58

bluto skrev:
skyfex skrev:Det var forresten et hint til den gamle TV-serien et sted i filmen. Spent på om noen andre enn meg så det.

Selvsagt. Den opprinnelige Marvin fra TV-serien er statist i filmen.


Ah, fler enn meg som la merke til de tre sekundene eller hva det nå var, altså. Selv om jeg fort følte meg fryktelig geek etter å ha sett dette i følge med mange HG2TG-fans.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav skyrre » tor 18.08.2005 22:42

Douglas døde i 2001 ja.

Salmon of Doubt inneheld begynnelsen på ein Dirk Gently bok, som kanskje kunne blitt ein Hitchhikers-bok, i følge Adams. Boka har og masse småting som Douglas hadde på Macen sin. Ein del artig lesning der.

Har lagt merke til at ingen så langt har nevnt den boka Douglas sjøl sa han likte best: "Last Chance To See". Boka er "non-fiction" og handler om Douglas og ein zoolog (Mark Carwardine) som reiser rundt i verda for å sjå på truga dyrearter. Boka er faktisk usannsynlig morsom i sjøl om hovudtemaet er alvorlig.

Må lesast! Veit ikkje om den er oversatt til norsk, men Adams sine bøker er jo uansett best på orginalspråket...
medlem i 223 måneder
 

Innleggav Pacmac » man 19.09.2005 13:29

Jeg har kun hørt den originale BBC - lydboken og vil vel si som dere sier om boka at filmen er forkortet ja....

Men meningen min om filmen er bra! Jeg likte den godt..

Vet noen om det var slik at lydboken var det første som ble gitt ut? Etter dette kom bok og serier?

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Forrige

Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere