Hva er årets kinofilm?

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

Hva er/blir årets kinofilm?

King Kong
23
14%
Star Wars
24
15%
Sin City
31
19%
The Aviator
6
4%
War of the Worlds
3
2%
Ray
2
1%
Batman Begins
6
4%
Mr. and Mrs. Smith
9
6%
Charlie og sjokoladefabrikken
21
13%
En annen...
36
22%
 
Antall stemmer : 161

Innleggav bep0rz » ons 07.12.2005 19:09

Wallace and Gromit.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Ruckus » ons 07.12.2005 20:02

JEG SKAL PÅ KING KONG PERMIERE!!!!!!

GLEDER MEG!!!!!!!

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Judas » ons 07.12.2005 20:17

Sparoey skrev:Helt enig i at Crash var en sykt bra film! Helt klart årets beste til nå! Gleder meg mer til neste år jeg da er det Munich og TheDa Vinci Code :-D


Gleda meg te da vinci koden.
Off topic: er du Dave Matthews? Trudde ikkje han var frå Sandnes ;)
Dave rules :bitchin:

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav mdanielsen » ons 07.12.2005 20:25

Fredolf skrev:Narnia blir sikkert bra...

er med på den ja

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav ameneon » ons 07.12.2005 20:35

Judas skrev:
Sparoey skrev:Helt enig i at Crash var en sykt bra film! Helt klart årets beste til nå! Gleder meg mer til neste år jeg da er det Munich og TheDa Vinci Code :-D


Gleda meg te da vinci koden.
Off topic: er du Dave Matthews? Trudde ikkje han var frå Sandnes ;)
Dave rules :bitchin:


hihi. jeg har møtt fiolinisten i Dave Matthews Band. :) måtte bare få det ut...

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Judas » ons 07.12.2005 20:41

ameneon skrev:
Judas skrev:
Sparoey skrev:Helt enig i at Crash var en sykt bra film! Helt klart årets beste til nå! Gleder meg mer til neste år jeg da er det Munich og TheDa Vinci Code :-D


Gleda meg te da vinci koden.
Off topic: er du Dave Matthews? Trudde ikkje han var frå Sandnes ;)
Dave rules :bitchin:


hihi. jeg har møtt fiolinisten i Dave Matthews Band. :) måtte bare få det ut...


Åååååhhhh misunnelig....... :-/

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav NickFalk » tor 08.12.2005 8:45

ameneon skrev:...en regissør får ikke et manus i hånda og sier "akkurat sånn skal vi gjøre det". Det er Spielberg som må stå for filmens store svakheter fordi etter min mening kunne de vært håndtert i regien.

Vel i Hollywood er det vel faktisk svært mange regissører som gjør nettopp dette. (Selv om Spielberg nok ikke er blant dem). Uansett er det ikke regien til Spielberg som står for eventuelle logiske hull. Som nevnt produsenten Spielberg burde sikkert tatt tak i dette før innspillingen startet men dette er uansett uavhengig av de kvalitetene han har som regissør.

Forøvrig kan jeg ikke se at det er så voldsomt mange logiske hull i den filmen i forhold til det meste annet. Manuset har sine problemer, som jeg nevner Deux ex Machina er ikke akkurat noe glitrende dramatisk virkemiddel, selv om det stammer fra romanen. Ellers er det jo et problem at Cruises karakter er en ganske ufordragelig fyr, samt at filmens oddyséform gjør at man mangler en klar målsetning for karakterene og strukturen dermed blir skadelidende.

Regien derimot synes jeg er tilnærmet perfekt. Spielberg lar oss gjennom hele filmen oppleve hendelsene gjennom karakterene, snarere enn på en Jackson-/Bay- måte trekke kameraet tilbake for å kunne gi oss de "feste" effektvistaene. Han forsøker rett og slett å presentere en "virkelighet" hvor vår gamle vante klode blir invadert av romvesen og hvordan Hvermansen ville oppleve noe slikt.

Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav Macca » ons 14.12.2005 4:42

Hittil: King Kong, uten tvil!

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav HenrikSolberg » søn 18.12.2005 9:17

Har vært et bra filmår... Men jeg synes (som flere) at dere har glemt et par filmer på listen. Blant annet Der Untergang, Narnia, Wallace & Gromit, Corpse Bride.

Min 5 på topp i år ser slik ut:
1. Star Wars Revenge of the Sith (årets kinofilm)
2. Wallace & Gromit (årets morsomste)
3. Charlie and the Chocolate Factory (nytelse fra ende til annen).
4. The Hitchhikers Guide to the Galaxy (årets "mektigste" scene i det den gruvevogna farer ut på "The Factory Floor".
5. Der Untergang (årets viktigste)

King Kong rekker for min del ikke opp... Alt for lang. For mye action, for lang introduksjon, for lite av Ann's respons til fangingen av Kong (pluteslig er vi jo i New York igjen). Men en fin film, men som sagt, det har vært mange bra filmer i år.

Ellers vil vel kanskje Narnia snike seg inn på den lista, vet ikke helt hvem den skal erstatte, men det er jo et luksusproblem! ;)

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav Firestarter » ons 19.04.2006 1:08

Lange Flate Ballær !
Utrolig herlig film. Satt og humret gjennom hele, og nå og da kom det noen latterbrøl. Beste norske filmen på laang tid!
Ellers hadde jeg jo venta i flere år på en ny verson av Charlie and the chocolatefactory. Fantastisk.
Men for meg blir alt etter LOTR... nedtur. o_O
medlem i 215 måneder
 

Innleggav tefat » ons 19.04.2006 7:55

1. Ice Age : The Meltdown : http://i1.no/01tz/
2. Fast And Furious : Tokyo Drift : http://i1.no/01u0/
3. The Simpsons Movie : http://i1.no/01u1/

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Freaken » ons 19.04.2006 7:59

Merkelig nok ut av disse valgene synes at jeg Mr. & Mrs. Smith er best :-D

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav cooper93 » tor 22.06.2006 17:51

jeg synest at King Kong var en konge bra film!!!

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Ingunn » tor 22.06.2006 18:10

Sinus.

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen! Sinus var helt konge! Norsk lavbudsjett, men allikevel helt ok. 50.000 hadde de vel brukt på å lage den. Men allikevel den beste norske filmen jeg har sett. (Jeg er ikke helt sikker på det siste, men inntil jeg kommer på noe bedre er Sinus den beste)

Er det noen andre enn meg som har sett den filmen? (Ida, du teller ikke)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Forrige

Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]