Macbruk i spillefilmer

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

Innleggav Nikoraisan » fre 28.09.2007 0:35

Damene i musikkvideoen til Fedde Le Grand - Put Your Hands Up For Detroit bruker MBP/PB... Men de har satt runde klistremerker over eplene.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Macbruk i spillefilmer

Innleggav livvievold » tir 26.02.2008 11:07

Hmm, tror alle i Weeds utelukkende bruker mac i ymse varianter :-)
medlem i 233 måneder
 

Re: Macbruk i spillefilmer

Innleggav bjoebirk » tir 26.02.2008 11:16

I Alvin og Gjengen er det bare macer. Barna skal påvirkes...

I "I am Legend" ser man jo også hva som velges av datamaskiner når de er gratis. (Som man må anta at de er)

Markedsandelen til Mac er vel nå nærmere 7%, men på film (og cafeer) er den vel tett opp mot 70%.
medlem i 203 måneder
 

Re: Macbruk i spillefilmer

Innleggav termserv » tir 26.02.2008 11:35

Jeg har hørt at Apple gir bort (evt. låner ut) maskiner gratis. Det var ihvertfall sånn for en 6-7 år siden.

Men der hvor Apple-logoen er skjult, eventuelt operativsystemet er prøvd å skjules, har de antakeligvis ikke fått noe gratis eller fått betalt for produktplasseringen, ettersom de ikke vil vise hva det er de bruker (selv om mange skjønner det).

I Scrubs for eksempel, bruke de PowerBook/MacBook Pro, med et Sacred Heart-klistremerke over eplelogoen.

Så skal det jo sies at Apple-produkter tar seg MYE bedre ut på film (og i reklamer) enn bærbare PCer f.eks.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Macbruk i spillefilmer

Innleggav lazaruz » tir 26.02.2008 11:45

i Hotell Cæsar bruker de mac overalt:)

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Macbruk i spillefilmer

Innleggav agnes » tir 26.02.2008 12:23

Om det ikke er nevnt, er One Tree Hill storforbruker av mac.
De fleste har en iPhone og en data som kommer fra apple, men med klistermerke på logoen frampå
medlem i 194 måneder
 

Re: Macbruk i spillefilmer

Innleggav iatros » søn 22.06.2008 0:47

Artig greie i «Californication»:

Hovedpersonen Hank (som er forfatter) sitter og skriver på sin noname PC. Plutselig streiker maskinen, han klikker og kaster den i veggen. Kutt til neste scene hvor Hank står og prøver ut en MacBook Pro i en Apple Store :D

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Re: Macbruk i spillefilmer

Innleggav Henry9 » søn 22.06.2008 14:12

Moonlight bruker Iphone. ALle har Iphone der
medlem i 193 måneder
 

Re: Macbruk i spillefilmer

Innleggav bjoebirk » man 23.06.2008 15:28

I filmen Fracture bruker nesten alle mac.
medlem i 203 måneder
 

Re: Macbruk i spillefilmer

Innleggav maggekris » ons 04.11.2009 21:46

Interessant tråd, det må jeg si.

Klikket meg inn ved en tilfeldighet, og jeg kan vel like så godt bidra med at de i innslaget "Waschera Gud" på ´Tordsdag kveld fra Nydalen bruker en Macbook Pro i aluminium. Det lysendet eplet er dekket til med (ikke fullt så) magnetiske "Waschera"-bannere og andre ting som bare gjør det enda mer åpenbart hva slags maskin de bruker enn om de hadde latt være...

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Forrige

Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron