skal du se Da vinci koden?

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

skal du se Da vinci koden?

Ja
130
76%
Nei
42
24%
 
Antall stemmer : 172

Innleggav Snarf » fre 19.05.2006 14:54

Steinro: Kristendommen har fundamentalistar, på lik linje med Islam.
Fundamentalistar angrip alt som kan svekke trua deira, på same måte som dei hyller alt som kan styrke den. (Levende ord som deler ut biblar på Passion Of The Christ i Bergen, er jo eit bra eksempel på dette... Kanskje dei vil stå på Da Vinci premieren og ropa. "Vend om, syndarar. Guds vrede kan ingen unnsleppa!!!" ;) )

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav hansi » fre 19.05.2006 14:54

jeg har lest alle bøkene.. som ren underholdning er The Da Vinci Code den beste, med Angel and Demons på annenplass. om det er så mye saklig fakta i bøkene er en annen sak... bøkene må leses som underholdning

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Anmeldelse fra P3

Innleggav steiro » fre 19.05.2006 15:02

En firer fikk den der, gå å les selv anmeldelsen : http://www.nrk.no/programmer/radio/film ... 80398.html
medlem i 214 måneder
 

Innleggav viking » fre 19.05.2006 16:04

tabben til Dan er at han la til den fakta delen i starten av boka, ergo så er det en roman basert på virkeligheten.
medlem i 227 måneder
 

Innleggav TFUFKAP » fre 19.05.2006 19:51

....................................
Sist endret av TFUFKAP den tor 16.11.2006 19:30, endret 1 gang
medlem i 238 måneder
 

Innleggav dibon » fre 19.05.2006 20:05

Skal se den på Kino ikveld :D Gleder meg :)

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Daniel » fre 19.05.2006 20:10

Har lest boka, skal se filmen. Enkelt og greit.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav erlahans » fre 19.05.2006 20:14

Har ikke lest boka, skal ikke se filmen selv om Audrey Tautou kanskje hadde vært verdt det...

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav TeSp » lør 20.05.2006 11:05

Vel nå har jeg sett filmen. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si om filmen. Jeg har ikke lest boka og jeg sitter ikke igjen med så mye. Filmen var helt okay, albinoen spilte utrolig bra. Det var en helt okay film, men hvis boken er likedan som filmen tror jeg faktisk ikke jeg orker å lese boken. De som har lest boken sier at boken har mye mer detaljer og at starten gikk altfor fort. Det er jeg faktisk enig i, det virket som om skuespillerne viste hva de skulle lee etter og akuratt hvor. Litt snodig syntes jeg det der var.
Slutten var også typisk hollywood, "can I walk on water" var helt utrolig dårlig. Den kunne de spart seg for.

De jeg så den sammen med som hadde lest boka, syntes den var helt grei de også. Det er ikke en film jeg ville sett en gang til med en gang ialfall. Kanskje jeg ser den etter jeg evt har lest boka. Da blir det nok heller på DVD.

Filmen er en hype, jeg vet ikke helt med bok.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav josteinsen » lør 20.05.2006 11:20

Ikke lest boken, skal ikke lese boken og skal heller ikke se filmen.

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Anmeldelse fra avisen Vårt land

Innleggav Billhater » lør 20.05.2006 12:05

steiro skrev:Dette var morsomt, anmeldelse fra den kristne og fanatiske avisen Vårt land. Ikke rart de slakter den. Rart at de i det hele tatt anmelder filmen men de har vel en trang til å få utløp for sine følelser. Hva blir det neste, Vårt land anmelder musikken til Marilyn Manson?????? :-P


Du tar fullstendig feil! Vårt Land er en kulturåpen avis som ikke kan sammenliknes med noen av de andre magasinene eller avisene som er såkalt kristne.

Anmelderen er mer åpen enn de fleste her på forumet ser ut til å være og har nok f.eks. vært på flere Quart-konserter enn de fleste her også.

Nå hva sier dere så til anmeldelsen? Har han ikke noen poenger når både regi og skuespillerprestasjoner faller igjennom?

Apropos skjønnlitteratur: Det er ikke de kristne som insisterer på at boka har fakta. Det er jo alle de tullingene som tror at kirka skjuler noe og at Brown har avslørt det. En her på forumet begynte faktisk å snakke om redaksjonen til Bibelen og hemmeligholdelse av tekster. Vås fra ende til annen! Stikk fingeren i jorda folkens og begynn å bruke hodet!

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Hobbes » lør 20.05.2006 12:36

Må nok se filmen, men synes boka er kraftig oppskrytt og tynn!

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav åttitre » lør 20.05.2006 12:55

Har ikke lest boka, men likte filmen. Er kanskje derfor filmen var spennende.
medlem i 239 måneder
 

Jeg så filmen i går!

Innleggav illuminated » lør 20.05.2006 13:37

Jeg vil si at filmen er svært underholdene men, ikke stort mer enn det!

Persoling er jeg mot alt med relegion og dens slags fjåserier.
Man As Nature!

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav Marv » lør 20.05.2006 14:41

VG:
Da Vinci Koden: Terningkast 4
Sin City: Terningkast 3

Sin City er noe av det beste jeg har sett på film. Så om VG & co sier at Da Vinci Koden suger så driter jeg loddrett i det.
medlem i 214 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]