"An Inconvenient Truth" + Keynote = sant

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

"An Inconvenient Truth" + Keynote = sant

Innleggav TorbX » søn 04.06.2006 3:15

FYI

Har dere hørt om filmen An Inconvenient Truth? Trailer er HER. Jeg synes det er festlig at Keynote er en viktig del av filmen.

Apple skrev:“When we were trying to figure out how to best film Al’s presentation,” Chilcott recalls, “we looked at a variety of options when designing multiple screens for him. Once we started investigating Keynote and its capabilities, we realized that it was best to actually film the presentation using Keynote on multiple screens."

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav TorbX » søn 04.06.2006 12:39

*BUMPEDIBUMP*

[Ironi følger]

Hei og hå, dette er helt ulovlig. Jeg skrev denne posten midt på natta, natt til søndag, og bumpet den dagen etterpå. Keynote som stjerne i en hollywood-film er nyhetsstoff til Mac1.no, ville jeg tro. Posten forsvant i løpet av natta ut av "siste fra forumet"-kolonnen som de aller fleste forholder seg til.

Men DÆNG, bumpereglene må ikke brytes.
Sist endret av TorbX den søn 04.06.2006 16:18, endret 2 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav NickFalk » søn 04.06.2006 12:44

Har lest om den ja. Den bygger på et foredrag Al Gore har turnert statene med. Kom over den på Garr Reynolds Presentation Zen som er en superbra side for de som er interessert i presentasjonsteknikker.

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav ameneon » søn 04.06.2006 12:47

Du poster klokken 3 natt til søndag og bumper klokka 12 på søndag fordi ingen har gitt repons? Les reglene.

Bortsett fra det så må jeg si at jeg har hørt om filmen og kommer definitiv til å se den. :)

Moderator
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Fantomas » søn 04.06.2006 12:55

det er en meget bra film, men utrolig deprimerende

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav perfle » søn 04.06.2006 13:04

Øhm.. "The Arctic is experiencing faster melting. If this were to go, sea level world wide would go up twenty feet" ? Han mener vel Antarctica?


Edit: Smelting av grønnlandsisen kan vel kanskje ha en innvirkning, da.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Otsego » søn 04.06.2006 13:38

Han sa først Arctic også pekte han på Antarktis, tror ikke han helt vet hva han snakker om. Uansett er sjangsene for at Grønland og Canada smelter ikke noe store per i dag.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav TorbX » søn 04.06.2006 14:13

ameneon skrev:Du poster klokken 3 natt til søndag og bumper klokka 12 på søndag fordi ingen har gitt repons? Les reglene.


Ok da, mein Herr Führer.


Makan....

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav ameneon » søn 04.06.2006 15:15

Reglene sier også at kommentarer eller klager til moderatorer tas på PM til admin, evt. co-admins. Skjerp deg. Spydigheter er ikke velkommen. Man bumper ikke en tråd om en film skrevet midt på natten, da kanskje flesteparten av brukerne er ute og har litt helgemoro, bare fordi man ikke har fått svar på søndagsformiddag.

Moderator
medlem i 235 måneder
 

Innleggav TorbX » søn 04.06.2006 16:11

ameneon skrev:Man bumper ikke en tråd om en film skrevet midt på natten, da kanskje flesteparten av brukerne er ute og har litt helgemoro, bare fordi man ikke har fått svar på søndagsformiddag.


Den er grei.

Hvorfor ikke, forresten?

EDIT:
Jeg endret forresten bumpeposten min til noe mer fornuftig i tråd med din tankegang.
;)

EDIT 2:

Mac1.no's reglement skrev:§2.5 Dobbeltposting eller "bumping" er ikke tillatt
Dobbeltposting er noe som ikke skal forekomme. En tråd skal aldri postes i flere forum. Rediger forrige innlegg hvis du har tilleggsinformasjon som må legges til. Eneste unntak er hvis det er en gammel tråd som ikke lengre er aktiv, hvor ny informasjon har kommet opp. Det vil da være greit å legge inn den nye informasjonen som et nytt innlegg. En gammel tråd defineres som minimum en uke (7 dager).


Basert på mine egne fadeser synes jeg denne regelen fortjener en formålsdefinering. Jeg kan forstå at bumping er plagsomt når folk tyter om hjelp på egne problemer. Legitimt synes jeg det er når tråden har et informativt formål. Min ulykke var at jeg postet natt til søndag, når folk sjelden bryr seg om Keynote.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Nikoraisan » søn 04.06.2006 23:23

torbx: fordi, som reglene sier, man ikke skal bumpe før det har gått 7 dager.

informativt formål? that may be. men tråden finnes på forumet for de som er interessert. den MÅ ikke dyttes opp på sistelista bare fordi du synes noe er interessant.

regelen er klar, jeg ser ingen grunn til hvorfor folk skal bestemme at unntaket er "legitimt".
og da har tråden skeiet nok ut. jeg refererer til ameneons innlegg tidligere i tråden:
Reglene sier også at kommentarer eller klager til moderatorer tas på PM til admin, evt. co-admins.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 


Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron