Wig Wam får så hatten passer... :D

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Wig Wam får så hatten passer... :D

Innleggav ameneon » tir 14.03.2006 22:14

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=302890

Endelig presterer en av VGs musikkjournalister å skrive noe som fullt ut representerer de samme tankene jeg gjør meg når jeg hører denne musikken.

Moderator
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Daniel » tir 14.03.2006 22:17

Har hatet det stygge bandet der fra dag 1. Det er helt elendig, skjønner ikke at folk likte det der. Det er helt tragisk, og unnskyld utrykket, jævlig musikk >:-o (:)

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav macalao » tir 14.03.2006 22:23

helt enig.....grand prix er vel flaut nok om ikke man måtte sende den søpla dit også. Men søppel skal vel ligge på dynga, så da kom de vel til rett sted.

men for all del, jeg respekterer de som liker de, men jeg liker de ikke.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Nikoraisan » tir 14.03.2006 22:25

Daniel skrev:Har hatet det stygge bandet der fra dag 1. Det er helt elendig, skjønner ikke at folk likte det der. Det er helt tragisk, og unnskyld utrykket, jævlig musikk >:-o (:)


I SECOND THAT OPINION! >:-o :-D

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Smaken er som baken!

Innleggav freddjoh » tir 14.03.2006 22:26

Jeg synes Wig Wam er helt topp! Jeg liker hard rock, prog rock og gammel glam rock, og Wig Wam er faktisk et veldig underholdende live band. De spiller ofte 3 timer og tar seg alltid tid til å snakke med publikum etterpå. Det er vel ikke alle som like den type musikk, men det er vel litt sterkt å si at man hater bandet. De er faktisk veldig hyggelige mennesker som jobber veldig hardt, og de fortjener ikke å bli disset sånn som dere gjør. Er Sondre Lerche noe bedre kanskje? Han får terningkast 5 eller 6 hver gang og jeg blir dårlig av å både se og høre fyren. Men allikevel vil ikke jeg si at det er dritt dårlig musikk. Det er bare ikke min type musikk. Er det ikke bra vi har forskjellig musikksmak? Tenk om alle skulle ha samme plata. Da hadde det vært lang venteliste hos platesjappa da.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav ameneon » tir 14.03.2006 22:29

jeg liker både hard rock og spesielt prog rock, og wig wam er skivebom så det holder. de er bare en parodi på ei melkeku.

og sondre lerche har talent i massevis, og er en dyktig og interessant låtskriver.Kanskje problemet med Wig Wam er nettopp at de spiller i 3 timer. Greit at Stones gjør det. de har en backkatalog å vise til. Er så pinlig når band ikke vet når nok er nok.

Moderator
medlem i 235 måneder
 

Innleggav ninja5000 » tir 14.03.2006 22:32

Jeg liker også både hardrock, prog, og gammel glam-rock. Det er ett ord ekstra her, i forhold til WigWam...nemlig gammel. WigWam er og blir søppel, og grunnen er hovedsaklig at musikken er rævjævlig. I tillegg er kostymene kostymer (dvs. at det hele bare er et spill for galleriet), og sminken og hele opplegget er DÅRLIG.
De virker rett og slett bare som en svært dårlig kopi og parodi av seg selv. Intet mer.

Er forøvrig heller ingen fan av Sondre Lerche - selv om jeg også liker mye musikk "oppi hans gate".

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Mars » tir 14.03.2006 22:32

...åh, jeg som alltid har trodd at WigWam var et camp tulleband på kødd




ð

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: Wig Wam får så hatten passer... :D

Innleggav smacmac » tir 14.03.2006 22:33

ameneon skrev:http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=302890

Endelig presterer en av VGs musikkjournalister å skrive noe som fullt ut representerer de samme tankene jeg gjør meg når jeg hører denne musikken.


Er ikke Thomas Talseth den gamle Spiritreadaktøren? Å disse musikk på den måten er han vel strengt tatt veldig vant med... :-D Synd han forlot Spirit.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Forskjellig smak!

Innleggav freddjoh » tir 14.03.2006 22:37

En vis man sa en gang: Har du ikke noe positivt å si, så trenger du vel ikke si noe i det hele tatt. Litt rart at et Mac forum skal brukes til å slenge dritt om mennesker som faktisk jobber hardt og er populære nok til å selge masse plater. Dette til tross for at de ikke spiller mainstream musikk(les: rap) og at de ikke har budsjett til å betale 800.000 kr for å reklamere for plata si på TV2 i en uke. Heidi Hauge har råd til det, og hun selger plater som varmt hvetebrød. Og for å sitere Pondus: "Det eneste som er mer kjedelig enn en Rolling Stones plate er ei Mick Jagger solo plate!".

Men hvis dere ikke like Wig Wam, så er det ikke nødvendig å slenge sånn dritt. de er faktiskmennesker med følelser de og, og hvordan ville du følt det hvis du la sjela di i en jobb og så kom det et par stykker du aldri før har sett og sa at det var helt ubrukelig? ikke så morsomt sikkert. Jeg synes den nye plata til Wig Wam er kjempe bra. Utrolig hvor mange som sier at de ikke like Wig Wam, men allikevel så mange som danser litt når Glam synger "Come on, Come on Come on..."

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav glorious » tir 14.03.2006 22:42

Jeg syns Wig Wam er dødsbra!! Jeg er selv musiker, og hører på all mulig musikk jeg kan komme over, deriblandt Wig Wam. Elsker puddelrocken fra 80-tallet også. Som TNT, Helloween, King Diamond etc, med den lyse vokalen :p Jeg syns musikken deres er enkel, men utrolig catchy og partyvennlig (det skal nevnes at jeg stor sett bare hører på denne type musikk på fest :-))

Det faller ikke under "kvalitetesmusikken" min, der artister som Roger Waters, John Mayer, Extreme etc ligger... Men ta musikken for det det er! Å si at man "hater det stygge bandet fra Halden" er så utrolig teit, og ingen tar deg seriøst med slike uttalelser, bortsett fra hvis du er 10 år. Det er greit å ikke like musikk, men å si at musikk er dårlig, har ikke noe med din smak å gjøre. Andre vil nemlig alltid være uenig med deg. Gutta spiller nemlig jævlig bra, Glam er en veldig dyktig vokalist. Så å si at dette er dårlig musikk, blir helt feil! Men å si at du ikke liker det, er helt OK.

"C'mon, c'mon, c'mon! Love is all over me!!"

EDIT: Glam bruker forresten Mac, so cut the man some slack!!!! :p
Sist endret av glorious den tir 14.03.2006 22:49, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Halden

Innleggav freddjoh » tir 14.03.2006 22:48

Litt interessant at plate anmelderen sier at dette er en kvartett fra Halden. Bare Gitarristen og trommisen som er Haldensere faktisk. Anmelderen har kanskje ikke sjekket så nøye!
GLORIOUS - Vil gjerne gi deg et tips om noen band: Masterplan, Ayreon, Dream Theater, Allen/Lande (Russel Allen fra Symphony X og Jørn Lande), Nikolo Kotzev, Shadow Gallery, Brazen Abbott bare for å nevne noe. Tror du kan sette pris på denne typen kvalitets musikk! Vi har muligens litt av den samme musikksmaken.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: Wig Wam får så hatten passer... :D

Innleggav NuSkool » tir 14.03.2006 22:50

smacmac skrev:
ameneon skrev:http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=302890

Endelig presterer en av VGs musikkjournalister å skrive noe som fullt ut representerer de samme tankene jeg gjør meg når jeg hører denne musikken.


Er ikke Thomas Talseth den gamle Spiritreadaktøren? Å disse musikk på den måten er han vel strengt tatt veldig vant med... :-D Synd han forlot Spirit.


Stemmer! Og jeg er enig!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav sheikh_ma_nuggetz » tir 14.03.2006 22:52

glorious skrev:Jeg syns Wig Wam er dødsbra!! Jeg er selv musiker, og hører på all mulig musikk jeg kan komme over, deriblandt Wig Wam. Elsker puddelrocken fra 80-tallet også. Som TNT, Helloween, King Diamond etc, med den lyse vokalen :p Jeg syns musikken deres er enkel, men utrolig catchy og partyvennlig (det skal nevnes at jeg stor sett bare hører på denne type musikk på fest :-))



det å være musiker er overhodet ingen garanti for bra musikksmak. snarere tvert om i mange tilfeller, men det er en annen diskusjon.

;)

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav glorious » tir 14.03.2006 22:52

Masterplan har jeg hørt mye om, men aldri fått lyttet til. Kjenner han Jørn, så det er litt flaut at jeg ikke har sjekka det ut.

Skal se om jeg ikke finner noe med dem... Han er jo en sinnsyk vokalist. (Til dere andre: Jørn Lande er mest kjent som vokalisten på "Alt for Norge", der han leverer 10% av hva han kan).

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Neste

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]