Spørsmål til Mac1'gitarister...

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Innleggav aesop » tir 10.10.2006 21:45


Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav gulltanna » ons 11.10.2006 19:02

Takker for alle links :-)

kult å få tips om stuff der ute*

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav mariustidemann » ons 11.10.2006 19:06

mitt heteste tips er å høre på låta du vil lære. spill sammen med låta til du har lært'n. Så kan du'n. Det er iallefall min erfaring. Men jeg er stort sett komp-gitarist da. Ikke så himla avansert kanksje.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav kallestudioklovn » tor 12.10.2006 20:02

Vil virkelig anbefale å gå igjennom prosessen med å "plukke" låta selv.

Første gangen kan det hende du må sette låta i loop akkord for akkord å prøve alle du kan helt til du finner den som er riktig.

Heldigvis er læringskurven kjapp, og du blir en svært mye bedre gitarist, FORT, på den måten.
Å Plukke tekster er også en svært god måte både og forbedre ørene på, få bedre engelskkunskaper på, og gir en mye større og dypere opplevelse og ikke minst innsikt i teksten.
Slettes ikke dumt.

Etterhvert blir man kjempeflink, faktisk.
medlem i 217 måneder
 

Innleggav gulltanna » fre 13.10.2006 20:16

Sikkert gode råd det der*
Spesielt for å bli en bedre gitarist!

Men jeg er ikke så opptatt at det skal være likt originalen. Jeg liker å covre låter å prøve å tolke dem på min måte. Det synes jeg er mer stas enn å prøve å høres ut som artisten (i den grad det er mulig da...)

Skjønt: skal jeg lære meg en KISS/Chili Peppers låt (det er jo ofte ikke så farlig mange grep i bruk..) så vil jeg def ta i bruk metoden din kallestudioklovn. For ikke å snakke om no jazz-gitar da... Jeg kan én bossa låt...måtte lære mange nye rare grep der ja


Takker for innspill.

:-)

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Forrige

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]