Avsteming: Hvordan får du tak i musikken din?

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Hvordan får du musikken din?

Kjøper CDer i butikk(platekompaniet o.l.)
63
24%
Kjøper og laster ned fra internett butikk(itunes o.l.)
53
21%
Laster ned pirakopiert musikk
140
54%
Hører ikke på musikk(type Drillo o.l:p)
2
1%
 
Antall stemmer : 258

Innleggav VIP » fre 13.10.2006 21:19

fett at på avstemningen så sier halvparten at de laster ned fra limewire ol.... mens alle kommentarene under er fra folk som kjøper musikk.... ingen av "piratkopifolka" som var så keene på å legge igjen kommentar kanskje..... :-P
medlem i 213 måneder
 

Innleggav MacPlus » fre 13.10.2006 21:34

VIP: De fleste personene som har kommentert sier jo at de laster ned musikk, ofte i tillegg til andre løsninger...

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Snarf » fre 13.10.2006 22:30

Kjøper frå iTunes Norge og iTunes USA. Det som eg ikkje finn der vil eg kjøpe på Vinyl. Det einaste eg lastar ned ulovlig er vel musikk som ikkje er tilgjengelig i butikken overhodet. (Gamle amerikanske cartoon themes, musikken få Shagma osv. Ting som ingen selger.) og avogtil når eg kopierer cd`ar frå vennar.

Men etter at eg lurte til meg amerikansk iTunes konto har meir og meir pengar gått med der. 60kr per album? Lett..

Lite vits for meg å ha den fysiske cdplata når eg uansett berre høyrer musikk på iPod og Mac, eller i studio.
128AAc er meir enn godt nok for meg. Alt unntatt Vinyl er uansett kjørt gjennom dithering ned til 16 bit, så når audiofile ler av meg fordi eg syns 128AAC er godt nok, så ler eg meir av dei som koplar ein CDDA spelar til ein 100k D/A converter. 16 bits lyd kan uansett ikkje gjerast betre når den først er på cd`en.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav DarkAngel » lør 14.10.2006 10:54

Hvordan har du fått amerikansk its konto da?

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav FiliusVitae » lør 14.10.2006 11:23

Jeg laster stort sett ned ulovlig.

iTMS eller andre lovlige nettsteder er ikke aktuelle når du leter etter akkurat den innspillingen av Prokofiev's Oktoberkantate eller Mozarts rekviem.

Har brukt mange år på å samle sammen musikken min og har innpass i helt lukkede DC-hubber og torrent sider for spesiellt interesserte :)

Den dagen man får mer klassisk musikk i iTMS enn Beethovens 5. Symfoni og Eine Kleine Nachtmusik av Mozart så skal jeg begynne å titte der.

:bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Snarf » lør 14.10.2006 14:16

Dark Angel, der var ein tråd her inne om det. Men kort oppsummert:
1. Skaff deg amerikansk adresse via norske Jetcarrier.com
2. Skaff deg ny AMERIKANSK Paypal konto baser på din nye jetcarrier adresse i NJ.
3. Autoriser extended use funksjonen på Paypal kontoen din, ved å kople den direkte til eit av dine norske kredittkort.
4. Når paypal har fullført registrering av extended use. (det tar 4 virkedagar), kan du handle med paypalkontoen direkte og du slep å setje inn pengar på paypal litt og litt.
DÅ loggar du innpå amerikansk ITS og velger opprett ny konto.
Oppgi informasjonen frå jetCarrier, og velg Paypal som betalingsmåte.

Og Vips, kjøp direkte frå iTunes Usa, pengar trekkes rett frå Kredittkonto.
Obs... kan vere farlig.

Der er mykje bedre utvalg på iTS USA ;) Også klassisk musikk ;)

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav onkel_reisende_mac » lør 14.10.2006 14:34

men du kan vel ikke autorisere iTunes til mer enn en konto om gangen?
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Wolfgang » lør 14.10.2006 14:52

75 % fra iTMS
25 % piratvare

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav iatros » lør 14.10.2006 15:14

50% ulovlig via usenet
30% lovlig via allofmp3
10% lovlig via iTS
10% kjøpes i butikken (for det meste norsk)

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav bambini » lør 14.10.2006 15:46

Ca 50% piratkoiperer!

Speiler vel bare det faktum at det er mange småunger her på forumet og at de ikke eier respekt for at andre faktisk har skapt et verk de også burde få lov å tjene penger på.

Får jo bare håpe at de samme personene får svi på egen pung den dagen de selv skal prøve å brøfø egen familie!

Men som sagt, man kan vel ikke vente annet av småunger >:-o

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav Lill345 » lør 14.10.2006 16:42

laster ned ulovlig og kjøper fra platekompaniet.no

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Snarf » lør 14.10.2006 20:08

onkel_reisende_mac skrev:men du kan vel ikke autorisere iTunes til mer enn en konto om gangen?


For å sei det slik.. Eg kan på magisk vis høyre songane frå iTS USA og iTS Norge samtidig. VEti ikkje heitl korleis det heile fungerer, men eg har all musikken (og seriane) frå begge butikkane samla i "Kjøpt" spelelista, og eg har ikkje måtta autorisert ein sjait overhodet.

It Just Works... ;)

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav trydl » lør 14.10.2006 20:53

For å ta et eksempel:

Fikk idag CD-sendinger fra 2 butikker jeg ofte handler på:

Totalt 29 CDer
Pris - 1300 kr

Det tilsvarer 44 kr. pr. CD

Da får jeg: Lyd uten komprimering. Ingen kopisperre. Flere hundre sider dokumentasjon.

Den eneste ulempen er at det tar opp en del plass i hyllene, men det er jo ikke noe stort problem. Bare hyggelig med noen CDer i hyllene.

Langt billigere enn å kjøpe sanger på iTS eller andre butikker. Og masse musikk som ikke er tilgjengelig på iTS.

For de som lurer på hva jeg fikk:

7 kantater av J.S. Bach, kormusikk fra 1500-tallet, en opera av Mozart, 2 operetter av Lehar, 5 operaer av Rossini, klarinettkonserter fra romantikken, en opera av Händel, Stravinskys baletter, 3 symfonier av en nylig avdød polakk og Liszts symfoniske dikt.[/list]
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Snarf » søn 15.10.2006 13:45

Eit kort søk på Puccini på ITS USA gav mange hundre treff. Å klikke på Giaccomo Puccini linken gav nøyaktig 240 albumtreff. iTunes dekkar dei fleste behova mine ;)


(Og ja dei hadde mykje av Rossini òg ;) )

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav Cryptography » søn 15.10.2006 13:54

Laster ned 95%. Meste musikken jeg ville ha kjøpt finner jeg ikke i denne byen her... Heller ikke på iTS. Undergrunns hip-hop er ikke alltids lett å finne...

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]