Gratis musikk, det liker vi?

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Gratis musikk, det liker vi?

Innleggav sortebill » tir 17.10.2006 16:12

Jeg satt (som vanlig) å pimpa litt øl på samfundet (Trondheims runde røde) her om dagen. Det var en slags konsert der å musikken som ble spilt var ok nok, ikke noe som plaget meg eller tiltalte meg spesielt, sikkert mest fordi jeg var opptatt med å konversere.

Uansett, på slutten av konserten kom en mann med en kasse og kastet en cd rett i trynet på meg, det var jo egentlig ganske ubehagelig men greit nok, gratis cd`er har jeg ikke noe imot egentlig.

Cden han kastet på meg var Josephine - [White Uniform] Contrast EP, en koselig liten sak i sjangeren pop-rock. Meget koselig musikk når hodet er slitent etter litt for mye black sabbath eller enda hardere toner..

Jeg synes uansett det var veldig positivt å få en gratis cd på denne måten, nå har de lurt seg inn i platesamlinga mi å det gjør at jeg automatisk vil sjekke de ut når de kommer med noe nytt på et senere tidspunkt. Skulle ønske flere artister gjorde dette, de tjener riktignok ikke penger på det men de har iallefall større mulighet til å bli oppdaget når de gjør ting som dette, jeg er nemlig ikke typen som surfer urørt etter nye artister, det gidder jeg rett å slett ikke, alt for mye tvilsomme prosjekter av luguber kvalitet til at jeg gidder. Men når jeg får et fysisk produkt på denne måten er det noe helt annet.

Supert!

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav clark nova » tir 17.10.2006 16:59

En gladnyhet.

Jeg elsker alt som er gratis. Og jeg tenker på en annen ting også med historien din. Jeg tenker at vi kommer nok til å se mye rart i fremtiden hvordan musikk vil bli markedsført/hvordan den vil nå ut til massene. Ting forandrer seg så raskt nå, og det vil bli mye kreative løsninger på hvordan å gjøre et band "stort". Hvis man tar vekk penger, så er jo ofte band så store som majoriteten tror at de er, det hele er veldig abstrakt egentlig. I disse dager kan man jo bli "stor" på myspace.

Det hele er veldig spennende, synes jeg.

Clark Nova

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav ninja5000 » tir 17.10.2006 17:10

Gratis CDer er en bra ting. Gratiskonserter derimot...det er en helt annen historie <_<

Jeg kan slå til med det samme tilbudet her...hehe...den første som poster navn og adresse her skal få tilsendt 1 stk. EP fra bandet mitt...hehe...siden jeg er for gratis plater.

:D

[edit]
Hvis dere vil tyvlytte litt først, så finnes det to låter ute på http://www.thelist.no

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav clark nova » tir 17.10.2006 17:16

Julenissen
Nordpolen
Jorda
Sist endret av clark nova den tir 17.10.2006 17:42, endret 2 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav ninja5000 » tir 17.10.2006 17:31

On its way :)

Dere andre får kjøpe den på iTMS :p

(Sorry for hijacking av tråd btw...)

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav iTelecaster » tir 17.10.2006 17:34

Fikk en fix liten idé som går ut på at de som ønsker gratis CD, heller sender en PM med adressen sin til ninja5000, slik at vi andre ikke får så utrolig lyst til å bestille pizza eller noe til de adressene som legges ut :-)

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav clark nova » tir 17.10.2006 17:42

Point taken. Jeg er for tillitsfull av natur. Tror liksom at folka her på mac1 er oppegående, anstendige mennesker. Men kanskje jeg er for godtroende...

Clark Nova

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav artofdesign » tir 17.10.2006 17:52

For de som trenger et navn og adresse er gule sider tinge... finnes en del navn der ;)

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav Truls Waage » tir 17.10.2006 18:05

ninja5000: Er du seriøs eller? :-P

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Twinrehz » tir 17.10.2006 18:12

Litt merkelig måte å få musikk på, men, hey! Gratis! Gratis er et fint ord!
medlem i 219 måneder
 

Innleggav ninja5000 » tir 17.10.2006 18:14

Jeg er seriøs ja. Plata er pakket og klar til å postes.
Ingen vits med PM altså...tilbudet er gått ut. Clark Nova gikk av med seieren :)

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 


Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron