eMusic - Høy kvalitet og uten DRM

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

eMusic - Høy kvalitet og uten DRM

Innleggav Moldarin » søn 26.11.2006 18:38

Hei,

Ja, dette ER reklame. Men jeg poster det likevel fordi jeg tror mange kan finne tjenesten nyttig og har godt av å få høre om alternativer.

eMusic.com lar deg laste ned sanger i god kvalitet (230kbps) i .MP3 format til en tredjedel av prisen Apple tar for det samme.

Under følger en rask sammenligning av de to tjenestene:

iTS - eM
Begrenset (DRM) - ÅPENT
AAC - MP3
128kbps - 230kbps
8 NOK - 2,08 NOK

eMusic har for øyeblikket en kampanje som gir deg 25 sanger gratis når du registrerer deg. Er du en stolt eier av et Cowon-produkt (som iAudio-serien) kan du få 100 sanger gratis ved registering.

Prøv ut eMusic du også! O:-)

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Macniac » søn 26.11.2006 18:53

Nei takk! Hvorfor i alle dager skulle jeg gidde å registrere meg og legge igjen masse personlig informasjon i en nettbutikk som ikke engang lar meg sjekke vareutvalget først? Synes den greia der stinker lang vei...

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav moonwalk86 » søn 26.11.2006 18:53

Funker det å få de inn på iPoden?

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav onkel_reisende_mac » søn 26.11.2006 18:59

ikke no problem å få de inn på iPoden. Har brukt emusic i mange år. Godt utvalg på klassisk og mindre kjente artister.
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Moldarin » søn 26.11.2006 19:00

Du får den inn på iPod og alt annet som spiller MP3. :)

Og de har et veldig godt utvalg, ja!

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Polymorph » søn 26.11.2006 19:00

Jada, men de har utrolig dårlig utvalg av kjente musikere.

Du kan nesten egentlig glemme å søke etter ting du ha hørt før, kanskje lastet ned ulovlig tidligere og ønsker nå å kjøpe musikken.

Personlig hører jeg på musikk for musikkens skyld, ikke artisten, men man leter gjerne etter samme artist man har hørt før, fordi man vet de lager bra musikk.
Sist endret av Polymorph den søn 26.11.2006 19:01, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Anders » søn 26.11.2006 19:01

Siden det er vanlige mp3 filer uten, drm skal det ikke være noe problem og få de inn på iPoden.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav grandiflora » søn 26.11.2006 19:16

Enig med trådstarter - eMusic er en drøm, har selv brukt de i over fem år.
medlem i 208 måneder
 

Innleggav releazme » søn 26.11.2006 19:17

Bruker emusic selv, og er veldig fornøyd; bortsett fra preview funksjonen som er like dårlig som på itms. Emusic har stort sett musikk fra independent labels, så hvis man vil høre topp20 musikk så kan man like godt holde seg unna. Personlig har jeg kommet over en masse bra artister jeg ikke hadde hørt om før. Mye fordi prisen er såpass lav at man kan leve med et par bomskudd i ny og ne.

Mener også at det skal være mulig å sjekke utvalget deres før en registrerer seg...
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Polymorph » søn 26.11.2006 19:20

Vel, personlig ser jeg ingen grunn til å måtte velge mellom eMusic og iTunes.

Både og funker for meg :)

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Moldarin » søn 26.11.2006 19:24

Jeg skjønner ikke hva dere mener med at de ikke har kjente artister, artister man har hørt før, etc-

Jeg fant masse jeg likte og har hørt på lenge. Covanent, Dashboard Confessional, Alkaline Trio...

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Apptel » søn 26.11.2006 19:28

eMusic Basic
30 downloads per month
Free 14-day trial, then $9.99 per month
eMusic Plus
50 downloads per month
Free 14-day trial, then $14.99 per month
eMusic Premium Best Value
75 downloads per month
Free 14-day trial, then $19.99 per month

spørs veldig på hvor mange låter man laster ned i måneden hva som blir billigst i forhold til itunes og emusic...

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Polymorph » søn 26.11.2006 19:34

Moldarin skrev:Jeg skjønner ikke hva dere mener med at de ikke har kjente artister, artister man har hørt før, etc-

Jeg fant masse jeg likte og har hørt på lenge. Covanent, Dashboard Confessional, Alkaline Trio...


Jeg mener musikk den større delen av folkemengen hører på.

Dashboard Confessionals er vel ikke akkurat tidenes mest populære musikk, sånn sett i forhold til Coldplay f.eks. (just out of the blue).

Selv har så og si ingen hørt noe av den musikken jeg har kjøpt hos iTunes, så det er ikke så farlig egentlig.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]