Kule musikklinker på nett

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Kule musikklinker på nett

Innleggav moroklumpen » søn 27.02.2011 19:45

Her er en kul musikklink til alle:

http://radiotuna.com/

Er det noen som vet om flere radio / nett-tv linker?

Brukerens avatar
medlem i 158 måneder
 

Re: Kule musikklinker på nett

Innleggav geirergoy » søn 27.02.2011 20:06

Vil dele denne linken med dere:
http://www.bradsucks.net/
Jeg liker musikken hans, og har brent en CD der jeg har presset inn de to første albumene hans på en plate for å ha i bilen.

Info fra hjemmesiden hans:
Hi there, it's me, Brad

Brad Sucks is the name of my one man band. I write, record and produce songs and put them on this website for people to download and hopefully share and enjoy. There are also some albums for sale.

In 2001, I started using the Internet (blogs, MP3s, P2P) to spread my music and not worrying so much about copyright violation. I've even been giving the source of my songs away for remixers to play with. I figured that spreading my music should be the number one goal and so far it's worked out pretty well.

Despite giving my music away for free online, my songs have been licensed for television, played on commercial and campus radio, and I made enough money from licensing and sales to do a real pressing of my first CD: I Don't Know What I'm Doing. I followed that up with Out of It in 2008.

I've also been involved in the open source community. I designed the default sounds for the popular instant messaging client Pidgin and have also released some open source packages for musicians: the Brad Sucks Digital Download Store, Gimme Some Money as well as many other projects.

Most of this Wikipedia page is true.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Kule musikklinker på nett

Innleggav moroklumpen » søn 27.02.2011 20:25

Delvis oversatt på Norsk:

Hei der, det er meg, Brad

Brad Sucks er navnet på min en manns band. Jeg skriver, spille inn og produsere sanger og sette dem på dette nettstedet for folk å laste ned og forhåpentligvis dele og nyte. Det er også noen album for salg.

I 2001 begynte jeg å bruke Internett (blogger, MP3, P2P) til å spre musikken min og ikke bekymre deg så mye om brudd på opphavsretten. Jeg har selv vært å gi kilden av sangene mine borte for remixere å leke med. Jeg skjønte at spre musikken min skal være nummer ett mål og så langt det har fungert ganske bra.

Til tross for å gi min musikk bort gratis online, har mine sanger er lisensiert for fjernsyn, spilt på kommersiell radio og campus, og jeg gjorde nok penger fra lisensiering og salg å gjøre en virkelig trykke på min første CD: Jeg vet ikke hva jeg 'm Doing. Jeg fulgte opp med Out of It i 2008.

Jeg har også vært involvert i åpen kildekode-fellesskapet. Jeg utformet standard lyder for den populære chat-klienten Pidgin, og har også utgitt en del open source-pakker for musikere: den Brad Sucks Digital Download Store, Gimme Some Money samt mange andre prosjekter.

Mesteparten av denne Wikipedia siden er sant.

Brukerens avatar
medlem i 158 måneder
 

Re: Kule musikklinker på nett

Innleggav Tertitten » søn 27.02.2011 23:03

http://nrk.no/urort/default.aspx - Er jo en veldig bra side hvor det finnes flust med låter fra norske artister, alt er gratis og alt kan lastes ned.
http://uhort.no/ - Denne siden er jo veldig lik urørt og det tilbys en rekke låter derfra..
Begge sider tilbyr låter fra amatørartister og proffesjonelle..
Begge sider tillater registrering av artist og opplastning av låter, på urørt kan du selv velge om du ønsker å spilles på NRK P3..

Jobber selv på ett lignende prosjekt som de over, men det prosjektet blir ikke klart før i utgangen av mars.. dette prosjektet har en litt mer "sosial" rettning en de to andre.

Nevner de to sidene i fall det er noen her som ønsker å dele sin musikk med andre på veldig etablerte sider..

Brukerens avatar
medlem i 172 måneder
 

Re: Kule musikklinker på nett

Innleggav moroklumpen » man 28.02.2011 1:21

Sist endret av moroklumpen den man 28.02.2011 1:31, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 158 måneder
 


Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere