Ta opp Nett-Tv med VLC!!!!!

Diverse programvare

Innleggav TorbX » tor 11.11.2004 23:19

Du får ikke VLC til å fungere i STEDET for Windows Media Player, men om du, på NRK nett-tv, trykker "avbryt" når den spør om du vil gå til MS for å hente ned WMP, og etterpå trykker på den lille "se i fullskjerm"-knappen, så vil det lagre seg en liten fil på skrivebordet som du kan åpne i VLC. Og da kan du lagre ting og tang, se i bedre kvalitet, osv.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Bonna » fre 12.11.2004 0:24

Gjør jeg noe galt eller klarer ikke quicktime å lese filen .mov som vlc lager? Synes det virket veldig rart! VLC leser den greit!
medlem i 245 måneder
 

Innleggav TorbX » fre 12.11.2004 0:43

samme her. vlc er beta da.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav macrules » fre 12.11.2004 1:16

Mov filer blir vel som avi filer. De er kontainere... som kan inneholde mange forskjellige filtyper som trenger hver sine codek.

Quicktime har ikke codeken til å spille av wmv filer.

Synse synse.... :roll:

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav apple_digger » fre 12.11.2004 4:32

er det mulig å legge inn plugg in i QT for å spille WMA, og hva er vcl og hvor kan man få tak i det, er det et fullgodt alternativ til WMP? Kan den spille det samme som WMP?
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Fantomas » fre 12.11.2004 4:47

jeg tok opp en rekke ting fra NRK med AsfRecorder og det ble til tider hakkete og upropert, og jeg har 2048 bredbåndlinje

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Bonna » fre 12.11.2004 10:40

macrules skrev:Mov filer blir vel som avi filer. De er kontainere... som kan inneholde mange forskjellige filtyper som trenger hver sine codek.

Quicktime har ikke codeken til å spille av wmv filer.

Synse synse.... :roll:


Men jeg tenkte mer på at jeg velger quicktime filtype som jeg vil rippe til. og får en .mov fil, men likevel nekter quicktime å lese. Den nekter faktisk å lese mpeg filer som rippes ut fra VLC også... Noe som jeg gjør feil eller vlc som gjør feil?
medlem i 245 måneder
 

Innleggav noruga » fre 12.11.2004 15:09

har sletta alt som har med wmp å gjere, og installert det på nytt. No er det ingenting som fungerer, får kun feilmelding når eg skal åpne videoklipp.
medlem i 238 måneder
 

Innleggav LilleHjelper » søn 28.11.2004 21:23

Kom over denne tråden, kasta Media Player og fyrte opp VLC 0.8.1. Gikk inn på NRK og så tre programmer før VLC plutselig begynte "uventet avslutte". Noen som har vært borti tilsvarende ?

Finner ikke ut av hva som kan ha gått galt.. Har kjørt det jeg kan av systemsjekker, tømt cacher osv osv, men jeg får denne feilen om igjen og om igjen. VLC kjører alt fra 3 til 10-12 sekunder før det blir kræsj ut av det hele. Både lyd og bilde stopper delvis opp før det blir tull.

Har en iBook G3 800 MHz og kjører 10.3.6..
medlem i 248 måneder
 

Forrige

Returner til Diverse programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]