Garmin GPS, Prosjekt: BobCat (MapSource for Mac!)

Diverse programvare

Re: Garmin GPS, Prosjekt: BobCat (MapSource for Mac!)

Innleggav s0bc » tor 12.06.2008 18:13

Lurer på om jeg gjør noe helt galt, jeg får nemlig ikke til å gjøre noe med kartene inne i Bobcat. Jeg får ikke til å markerere kartene og jeg får ikke til å sende noe som helst til GPS'en (GPS'en dukker opp i lista dog). Kartene bare "er der" liksom. Hva skjer?

Alt fungerer forresten helt fint i Mapsource under Windows på samme mac..
medlem i 221 måneder
 

Re: Garmin GPS, Prosjekt: BobCat (MapSource for Mac!)

Innleggav Journalisten » tor 12.06.2008 19:32

krovoll skrev:MEN - de nye "topo pro" , selv om 20 m kotene nå er på plass, er like gule og fele,
se :


HAHA, de gule greiene er akkurat som på mine Topo Pro-kart! Det er jo faktisk bare en vits, og ikke langt unna et hån å servere programvare eller kart som rett og slett ser så RÆVVA ut. Jeg ler rett og slett av Bobcat kombinert med Garmins/ Statens kartverks Topokart. Riktignok er programvaren en beta, men ærlig talt..

Skal få lagt inn i gjesteboka di krovoll, så får vi samlet frontene for å rydde unna ubrukelig programvare/ kartkonvertering.
medlem i 238 måneder
 

Re: Garmin GPS, Prosjekt: BobCat (MapSource for Mac!)

Innleggav krovoll » fre 13.06.2008 0:28

Hugin skrev:Ingen spesielt rare farger i Bobcat hos meg på de Topo Pro kartene jeg har klart å få over.


??

Kan du legger ut et kartutsnitt som jeg har gjort -- så vi får se?

Jeg har eksportert ut karta på nytt, like ille gulfarger. Er det jeg som gjør "noe" galt ?
medlem i 233 måneder
 

Re: Garmin GPS, Prosjekt: BobCat (MapSource for Mac!)

Innleggav krovoll » søn 22.06.2008 22:36

Journalisten skrev:
krovoll skrev:MEN - de nye "topo pro" , selv om 20 m kotene nå er på plass, er like gule og fele,
se :


HAHA, de gule greiene er akkurat som på mine Topo Pro-kart!



Har nå hatt kontakt med Belanor support.

I starten ga jeg vel inntrykk av uvitende novise som ikke visste stort, og fikk svar av typen " har du satt i strømkontakten?"

Etter noen mailer frem og tilbake, ble jeg lei av trivialitetene, sendte den vennlige supportmannen en forsiktig men "småirritert" mail med knallgule kart vedlagt og spurte om Belanor kunne leve med et slikt Bobcat produkt?

Da ble det stille, blikkstille. Over en måned har gått, den ivrige hjelper i Belanor ser ikke ut til å svare.

Skal jeg purre på svar eller bare akseptere at Bobcat -- den er ikke ferdig for Norge nei.
medlem i 233 måneder
 

Re: Garmin GPS, Prosjekt: BobCat (MapSource for Mac!)

Innleggav Journalisten » søn 22.06.2008 23:00

Vi kan ta gift på at Belanor vet null og niks om Bobcat og Mac, og gutta i Statens kartverk vet enda mindre om det. Jeg antar det er noe som klikker i konverteringen av kartene. Det betyr vel at kartverket/ Belanor må opplyse programmererne om ett eller annet sært med norske kart.

Og DET kan jo ta sin tid..

Men uansett, er det noen som har fått til/ går det an å eksportere ut en tracklog på Bobcat slik at man kan importere den i eks.vis Google Earth?

Edit: Nå har også jeg sendt forespørsel til Belanor via kontaktskjemaet..
Let´s pray..
medlem i 238 måneder
 

Re: Garmin GPS, Prosjekt: BobCat (MapSource for Mac!)

Innleggav oyoy » lør 28.06.2008 20:15

s0bc skrev:Lurer på om jeg gjør noe helt galt, jeg får nemlig ikke til å gjøre noe med kartene inne i Bobcat. Jeg får ikke til å markerere kartene og jeg får ikke til å sende noe som helst til GPS'en (GPS'en dukker opp i lista dog). Kartene bare "er der" liksom. Hva skjer?

Alt fungerer forresten helt fint i Mapsource under Windows på samme mac..


Det er en egen applikasjon for å installere kart, "MapInstall". Du finer den via lenken i første post.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

"Bellanors (og Garmins) største flause

Innleggav krovoll » lør 28.06.2008 23:29

oyoy skrev:Det er en egen applikasjon for å installere kart, "MapInstall". Du finer den via lenken i første post.



Artig at det er fremdeles er liv i tråden, som jeg vil kalle "Bellanors (og Garmins) største flause"
-- til noen forteller at jeg har tatt feil hele tida 8-)

Jeg SAVNER ennå kart fra du som sier at du ikke har problem,
jeg har en ørliten mistanke om at prog. mapinstall ødelegger de norske Topo Pro karta?

Det vi skal merke oss er at det en den NYE Topo Pro serien (som kom i fjor) som blir sitrongule,
de gamle Topo gps karta er forsåvidt brukbare....
medlem i 233 måneder
 

Re: Garmin GPS, Prosjekt: BobCat (MapSource for Mac!)

Innleggav Linge » søn 29.06.2008 21:59

Jeg har gamle kart og de virker da fint, selv om det er enkelte små forskjeller fra Garmin GPSen.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Garmin GPS, Prosjekt: BobCat (MapSource for Mac!)

Innleggav krovoll » søn 29.06.2008 22:27

Linge skrev:Jeg har gamle kart og de virker da fint, selv om det er enkelte små forskjeller fra Garmin GPSen.



Ja, ja, ja -- jeg tror deg så gjerne, men jeg vil SE det -- vær så snill 8-)

Legg ut et bilde her (skjermdump fra maccen din) eller ta kontakt så skal jeg legge ut det.


Fjellfinn
--------
http://www.itrollheimen.net
medlem i 233 måneder
 


Re: Garmin GPS, Prosjekt: BobCat (MapSource for Mac!)

Innleggav s0bc » søn 29.06.2008 23:21

Etter litt om og men funker nå BobCat i sin helhet veldig bra hos meg i allefall (inkl. Topo Pro).

Bilde
medlem i 221 måneder
 

Re: Garmin GPS, Prosjekt: BobCat (MapSource for Mac!)

Innleggav krovoll » søn 29.06.2008 23:28

http://www.itrollheimen.net/fjellfinn.png

Da her jeg ENDELIG fått bekreftet, etter 6 - seks -månders mas,
det er hos meg feilen ligger.

Beklager, beklager alle sammen, men det kunne vært morro å visst fasiten alikevel,
kanskje kan jeg også få lov til å bruke bearcat :''> :''>
medlem i 233 måneder
 

Re: Garmin GPS, Prosjekt: BobCat (MapSource for Mac!)

Innleggav krovoll » tir 01.07.2008 14:04

s0bc skrev:Etter litt om og men funker nå BobCat i sin helhet veldig bra hos meg i allefall (inkl. Topo Pro).

Bilde



Kan du fortelle hvordan du gjorde det?
medlem i 233 måneder
 

Re: Garmin GPS, Prosjekt: BobCat (MapSource for Mac!)

Innleggav Journalisten » tir 01.07.2008 18:58

Jaha.. Noen får altså til Bobcat med Topo Pro, mens andre, som meg, sliter med å bli kvitt appelsinkartene. Hva har dere trikset og mikset for å få det til?
medlem i 238 måneder
 

Re: Garmin GPS, Prosjekt: BobCat (MapSource for Mac!)

Innleggav krovoll » tir 01.07.2008 20:51

Journalisten skrev:Jaha.. Noen får altså til Bobcat med Topo Pro, mens andre, som meg, sliter med å bli kvitt appelsinkartene. Hva har dere trikset og mikset for å få det til?



Foreløbig er det 2 mot 1 .....
medlem i 233 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Diverse programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron