Slette auto-adresser i Mail

Diverse programvare

Slette auto-adresser i Mail

Innleggav - herk » tor 06.11.2008 21:28

Når jeg skriver inn adresser i Til: og Cc: feltene i Mail, foreslår mail adresser etterhvert som du skriver.

Disse adressene baserer seg på mottatte mail og adresser i Adresseboken (så vidt jeg har forstått.

Jeg ønsker å slette alle adresser som knytter seg til mottatt mail, og bare beholde dem som er registrert i Adresseboken.
Hvordan får jeg slettet disse adressen?

- herk
iMac OS X 10.4 og iMac OS 10.5

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Slette auto-adresser i Mail

Innleggav bohdi » ons 04.02.2015 21:38

Hei!

Og der var det ein tråd som hadde det eg lurer på - men dessverre ikkje svaret!!

Fyrer opp att denne tråden like gjerne, i håp om at "herk" eller andre veit kva eg bør gjere.

Oppsummert: både på iPad med ios8 og på mac med Yosemite har eg eigentleg samme utfordringa - at mail applikasjonen foreslår ein skokk med adresser når eg starter å skrive. Godt tenkt forsåvidt, men eg ser at veeeeeldig mange av dei er feil (no, ikkje då dei eingong for leeenge sidan var i bruk).

Eg har "berre lyst til" å fjerne alle, og starte på nytt. Og dette er ikkje mtp adressebok trur eg, dette har med autocomplete feature som ligger i mail.

Var inne og fjerna under "vindu-tidlegere mottakere" på macen, men dette gjorde tilsynelatande lite. På iPaden har eg berre sett at eg kan fjerne 1 og 1 og dette er for deprimerande til at eg har lyst å starte med. Anyone?

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Slette auto-adresser i Mail

Innleggav Johnny Gleden » tor 05.02.2015 13:03

Hei

Har du prøvd å gå til "vindu" for så å velge "tidligere mottakere" i Mail programmet
I bunn der har du en knapp ( venstre hjørne nede ) som sier " Fjern fra listen"
Her legges alle email som du får/har fått for å huske de til et senere tidspunkt
De som eventuellt fremdeles popper opp er fra kontaktlisten din og må da også slettes der
Du kan også "høyre" ctrl-klikke på emailadressen som er fylt inn i Til:/Fra: osv..osv ved sending/motak av mail så får du opp mange valg der også....så som å fjerne fra liste

PS: Opp til høyre på menylinjen finnes hjelp for "mail"
Om du skriver inn "tidligere mottakere" så får du opp hvordan du går frem
medlem i 120 måneder
 


Returner til Diverse programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]