Fjerne programvare?

Diverse programvare

Fjerne programvare?

Innleggav macm » søn 22.02.2015 10:55

Hva er det "beste" programmet for å fjerne et program, og absolutt alle tilhørende filer.

Installerte en trial versjon av et program, og har nå kjøpt det, men når jeg åpner det jeg kjøpte, åpnes det fortsatt i demo versjon, så hvis jeg avinstallerer med et program som fjerner alle filer, og så installerer kjøpeversjonen på nytt, tenkte jeg det kunne hjelpe.

None tips seller ideer? :-)

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Fjerne programvare?

Innleggav Gitman » søn 22.02.2015 11:03

Jeg bruker et program som heter AppCleaner. Den er vistnok gratis.
medlem i 231 måneder
 

Re: Fjerne programvare?

Innleggav Morse » søn 22.02.2015 15:01

Absolutt et bra gratisprogram, men for mindre enn prisen for en utepils på Aker Brygge får du denne:

http://www.macupdate.com/app/mac/33375/itrash

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Fjerne programvare?

Innleggav macm » søn 22.02.2015 20:39

Tusen takk for svar! :-)

Bare av nysgjerrighet, hva gjør utepilsen som koster noen kroner, fremfor den som er gratis?

Fjerner de begge tilhørende filer, eller er det litt mer sprut i den som koster noe? :-)

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Fjerne programvare?

Innleggav Morse » man 23.02.2015 0:06

iTrash er kongen på haugen, men for all del, prøv deg med gratispilsen først!

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Fjerne programvare?

Innleggav T.B.Hansen » man 23.02.2015 14:21

AppCleaner og App Zap gjør den jobben som trengs ved fjerning av vanlig programvare. Det de ikke klarer, er å fjerne programfiler som er laget for å være vanskelige å finne og fjerne («malware»). Men slikt kan du relativt enkelt finne og fjerne selv, ved hjelp av den vanlige søkefunksjonen — om du vet hva du har installert og gjør etpar nettsøk for å finne ut hva filene heter.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Fjerne programvare?

Innleggav akira » man 23.02.2015 14:33

Anbefaler AppTrap, legges inn i systempreferanser og kjører i bakgrunnen.
Og hver gang du sletter en app, popper det opp en boks som spør om
du også ønsker å slette tilhørende filer som er spredt rundt om på macen.

http://onnati.net/apptrap/

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Fjerne programvare?

Innleggav T.B.Hansen » man 23.02.2015 15:11

Selv vil jeg ikke anbefale tredjeparts systemtillegg (med mulig unntak for slike som kommer fra de store utviklerne og er en del av etablerte programkonsepter). Slike krever ofte oppdateringer ved hver større OS-oppdatering, og før eller senere misser utvikleren en oppdatering eller slutter å gi ut slike. Da får man problemer, som brukeren som regel ikke skjønner årsaken til, og bruker mye tid på å løse. Noe dette og lignende forum er fulle av eksempler på.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 


Returner til Diverse programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]