iPhoto på Yosimite - gammelt iPhoto biblotek

Diverse programvare

iPhoto på Yosimite - gammelt iPhoto biblotek

Innleggav Chinabun » tor 05.03.2015 15:03

Harkommet borti et problem som jeg HÅPER det er en løsning på for jeg ble ganske redd og frustrert!

Skulle finne frem noen eldre bilder til fremkalling.
Så jeg fant frem en ekstern hHD jeg har lagret flere iPhoto Biblioteker på etter oppgradering av maskin osv.
Dette har fungert helt flott tidligere men dette er første gang jeg henter frem etter Yosimite oppdateringen. Jeg fikk beskjed i går at jeg måtte oppdatere Bildebiblioteket for at det skulle fungere på ny versjon og klikket oppdater (dette har også før gått helt fint!)

Jeg satt å kikket gjennom bildene men det ble for sent å gjøre så mye mer med det. Jeg avsluttet for natten. I dag når jeg prøver å åpne iPhoto igjen så åpner den det samme bibloteket jeg var på i går - men nå er det TOMT? Jeg får opp standardmeldingen om at om jeg vil starte et nytt bibliotek må jeg koble til kamera el.?

Har restartet flere ganger og det er og blir tomt! Dette er biblioteket som inneholder hele det første halvåret av min yngste datters liv - så jeg kjenner at jeg er fryktelig engstelig her nå!

Noen som vet hva som kan ha skjedd?? Når jeg åpner Finder og leter frem filen så står det at den inneholder 39,9 GB med materiale - Hva skjer? :(

Noen annen måte å få "åpnet" innholdet i et iPhoto Bibliotek?
medlem i 187 måneder
 

Re: iPhoto på Yosimite - gammelt iPhoto biblotek

Innleggav teknoguiden » tor 05.03.2015 16:05

Høyreklikk på bibliotekfilen din i finder og velg "vis innholdet i pakken". Orginalbildene dine skal ligge i en mappestruktur i mappen "originals" eller "masters" eller noe lignende.

Det finnes måter å hente ut orginalene litt raskere enn å lete de frem. Hvis du googler "extract images from iphoto library" får du sikkert noen gode tips.

Tror også iphoto har en funksjon for å prøve å reparere korrupte album. Søk på "repair iphoto album" og se hva du finner. Husk backup før du går løs på biblioteket på noe vis.

Håper det løser seg :)
medlem i 142 måneder
 

Re: iPhoto på Yosimite - gammelt iPhoto biblotek

Innleggav Chinabun » tor 05.03.2015 16:49

Tusen takk for svar! <3 Da har jeg iallfall noe å gå på! Takk!


------

Oppdatering:

Tusen takk! Nå har jeg funnet bildene og der er på vei over i Dropbox nå. Takk igjen!
medlem i 187 måneder
 

Re: iPhoto på Yosimite - gammelt iPhoto biblotek

Innleggav jerry.c.bush » tor 05.03.2015 17:37

Til senere, om dette skjer igjen, så kan du vite at det er verktøy for å reparere et iPhotobibliotek som er korrupt.
Verktøyene får du frem ved å holde inne ALT og CMD når du starter programmet iPhoto. Der får du da opp flere valg for reparasjon av databasen. Les hva som står for hvert av de forskjellige alternativene før du gjør noe, sånn at du har kontroll på hva som skjer og hva som blir gjort.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 


Returner til Diverse programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere