Erstatning for "Bilder"

Diverse programvare

Erstatning for "Bilder"

Innleggav mahuns » ons 13.05.2015 8:48

Jeg har brukt Iphoto i noen år og nå oppgradert til Bilder. Er egentlig ikke fornøyd med noen av dem. Føler ikke jeg kan organisere bildene som jeg ønsker. Kunne tenke meg mer som det var i windows at man kan organisere bildene som man vil i finder med den mappestrukturen man ønsker og så bruke ett program til å se bildene. Noen som har erfaring eller ide om dette?
medlem i 206 måneder
 

Re: Erstatning for "Bilder"

Innleggav Helge Hafstad » ons 13.05.2015 8:59

Dui kan jo prøve Graphic Converter. Du finner det både på www.lemkesoft.de og AppStore. Kan lastes ned som shareware for utprøving.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Erstatning for "Bilder"

Innleggav mahuns » ons 13.05.2015 9:45

Har lastet ned og tatt en kjapp titt på Graphic converter. Ser ved første øyekast ut som dette muligens kan være det jeg er på jakt etter. Ett spørsmål: Ved import av bilder, må dette gjøres i programmet og i tilfelle ja, hvordan styrer jeg mappestruktur da?
medlem i 206 måneder
 

Re: Erstatning for "Bilder"

Innleggav Helge Hafstad » ons 13.05.2015 10:14

Slik jeg kjenner GC så «browser» den bare gjennom bilder du har på intern- eller tilkoblete disker. Når du importerer så velger du mappe selv, GC lager ikke sin egen database med bilder. Den viser deg bare innhold i den mappestrukturen du har laget selv.

Edit: Ser at GC kan lage et eget media-bibliotek også for bilder du vil ha rask tilgang til. GC fungerer i tillegg som en «fil-browser» og du kan få et «fast preview» med space-tasten, akkurat som i Finder.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Erstatning for "Bilder"

Innleggav Morse » ons 13.05.2015 11:16

Thorstein Lemke har utviklet dette programmet i år etter år etter år for en billig penge. Fortjener all mulig oppmerksomhet.

Og så har vi jo Adobe Bridge, da...

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 


Returner til Diverse programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron