Får ikke se bilde i Word

Diverse programvare

Får ikke se bilde i Word

Innleggav Gaute88 » tor 10.03.2016 11:52

Hei

Jeg får av en eller annen grunn til tider ikke sett bilder i word og power point. Får bare opp følgende tekst i bildeboksen " Bildet kan ikke vises. Datamaskinen har kanskje ikke nok minne til å åpne bildet, eller bildet kan være skadet. Start datamaskinen på nytt, og åpne deretter filen på nytt. Hvis rød x fortsatt vises, må du kanskje slette bildet og deretter sette det inn på nytt"

Dette skjer bare tidvis og problemet forsvinner som regel dersom jeg lukker programmet helt og starter det opp igjen. Syns dette er veldig irriterende ettersom jeg må lukke alle dokumenter for å få fikset problemet.

Er det noen som har hatt det samme problemet og som har funnet en grei løsning på å fikse dette?
medlem i 132 måneder
 

Re: Får ikke se bilde i Word

Innleggav ggt667 » tor 10.03.2016 12:10

Hvor mange programmer har du oppe?

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Får ikke se bilde i Word

Innleggav Gaute88 » tor 10.03.2016 12:33

Hadde 5 programmer oppe når det skjedde sist(finder, safari, word, power point, spotify og excel). Hadde i tillegg også oppe ca 6 slider med powerpoint og 4 word dokumenter.

Kan også nevne at jeg bare kjører med en minnebrikke ettersom holderen til den andre minnepinnen ble ødelagt. Har derfor nå bare 4 gb minne.
medlem i 132 måneder
 

Re: Får ikke se bilde i Word

Innleggav Morse » tor 10.03.2016 13:12

Bare 4 Gb minne høres ut som forklaringen, siden problemet forsvinner ved å lukke ned de andre programmene. Hvilken maskin har du? Modell?

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Får ikke se bilde i Word

Innleggav Gaute88 » tor 10.03.2016 18:42

Har en Macbook pro mid 2012 13 ". Kan vell være en ide å oppgradere til 8 gb da kan jeg tenke meg, trodde bare ikke det krevde så mye å drive word og og powerpoint liksom.

Ser også at maskinen maks kan ha 8 gb, du vet vel ikke tilfeldigvis om det går ann å ha 8 gb når jeg kun bruker en minneplass?
medlem i 132 måneder
 

Re: Får ikke se bilde i Word

Innleggav jerry.c.bush » tor 10.03.2016 23:56

Om det er en mid 2012 MBP 13" så skal den takle 16GB, det har i alle fall jeg hatt på en lik maskin i familien, så da skal det gå å ha en stk 8GB brikke installert.
MS sine programmer tar nok dessverre litt mer minne og ressurser enn hva jeg er glad i også. Derfor bruker jeg, så ofte jeg kan, heller Apple sine programmer som går mye lettere etter min erfaring.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Får ikke se bilde i Word

Innleggav Morse » fre 11.03.2016 7:59

Vil gjerne høre om du vet hvorfor den ene minnebrikkeholderen er ødelagt, evt. hvordan det skjedde... Fant ellers en interessant diskusjon her: https://discussions.apple.com/thread/4263981?tstart=0

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Får ikke se bilde i Word

Innleggav Gaute88 » fre 11.03.2016 9:29

Den er god, takk for alle svar :)

Jeg vet ikke akkurat hvorfor den ene minnebrikkeholderene er ødelagt, men forstod det slik at det var ett vanlig problem. Grunnen til at jeg måtte fjerne den ene minnebrikken var at dataen hang seg helt opp og lagde noen bipelyder slik at jeg ikke kunne bruke den i det hele tatt. Etter jeg fjernet minnebrikken fra den den defekte minnebrikkeholderen fungerte den helt fint.
medlem i 132 måneder
 

Re: Får ikke se bilde i Word

Innleggav Morse » fre 11.03.2016 12:46

Høres heller ut som om det var minnebrikken som var defekt, og ikke holderen. Har du prøvd å sette inn en brikke med samme spesifikasjoner som den som virker? Bipelyder er Mac´ens måte å varsle at den ikke liker en eller flere av minnebrikkene. Minnebrikker svikter de også, men sjelden selve kontakten. Klarer du å sette den eksisterende brikken over i den andre kontakten, og den virker der også, har du svaret. Slik gjør du:

https://www.ifixit.com/Guide/MacBook+Pr ... ment/10374

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Får ikke se bilde i Word

Innleggav Gaute88 » fre 11.03.2016 15:43

Mener på jeg prøvde den som virker nå i den holderen som er defekt, men litt usikker. Kjøper ny ram nå uansett så får prøve da å se :)
medlem i 132 måneder
 

Re: Får ikke se bilde i Word

Innleggav Morse » lør 12.03.2016 10:38

Setter pris på tilbakemelding!

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Får ikke se bilde i Word

Innleggav Gaute88 » fre 22.04.2016 15:40

Til info så kjøpe jeg nye minnebrikker, men problemet ble dessverre ikke løst.
medlem i 132 måneder
 


Returner til Diverse programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere