Numpad(Keypad)problem i Excel

Diverse programvare

Numpad(Keypad)problem i Excel

Innleggav sondre2009 » tir 01.11.2016 19:14

Hei. Gikk til innkjøp av en Targus Numeric Keypad i dag som skal brukes til Excel. Den fungerer akkurat som den skal i alle programmer utenom i Excel. Mitt keyboard har ingen numLock som jeg har forstått at man må aktivere for å bruke NumPaden? Lastet ned et program som lar meg gjøre dette (heter NumLock). Keypaden fugerer i programmer utenom excel uavhening av om NumLock er på eller av. I excel ser det heller ikke ut til at numlock-funksjonen har noe å si. Det kommer opp tall uansett, men de blir borte med en gang. Har googlet rundt og det viser seg å være et stort problem, samtidig som mange får det til etter litt feilsøking. Noen har blant annet holdt inne numlockknappen i fire sekunder før de setter i USB-en og har fått den til å fungere av den grunn. Men det ser jo ut som om problemet ligger i kommunikasjonen mellom excel og selve numpaden. Håper noen av dere kan hjelpe en frustrert finansstudent.
medlem i 180 måneder
 

Re: Numpad(Keypad)problem i Excel

Innleggav Helge Hafstad » ons 02.11.2016 20:55

Ser ut som at folk har slitt med div utgaver av dette siden 2001. Her er en løsning jeg fant på Amazon (bruker ikke dette selv, men numerisk er uansett et must).

Redigert: Dette er vel mer eller mindre samme løsning som du også har funnet, men noe annet er der ikke. Det bekreftes imidlertid at denne keypaden har du ikke vært alene om å slite med.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 


Returner til Diverse programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron