Automatisering

Diverse programvare

Automatisering

Innleggav rolf_odd » søn 14.05.2017 15:28

Fins det en funksjon i Sierra der du for eksempel fra menyen øverst kan velge å få skrevet navn, adresse og telefon – eller liknende?
medlem i 146 måneder
 

Re: Automatisering

Innleggav Nikolay » søn 14.05.2017 16:57

Forstår ikke hva du mener. Hvilken meny? Om du tenker den grå linjen øverst på skjermen så er det menyer tilhørende det aktuelle programmet du bruker der og da, ikke Sierra i seg selv.
Hva er sluttresultatet du prøver å oppnå? Kanskje det er mer oppklarende. :)

Brukerens avatar
medlem i 122 måneder
 

Re: Automatisering

Innleggav rolf_odd » søn 14.05.2017 19:22

Jeg hadde et program TypeItForMe med ikon på Meny-linja, som ikke fungerer i Sierra. I det kunne jeg lagre: Med beste hilsen, navn, adresse, tlf. og liknende, slik at jeg slapp å skrive alt hver gang jeg trengte det. Lurer på om en slik funksjon er der i Sierra? :-)
medlem i 146 måneder
 

Re: Automatisering

Innleggav Morse » søn 14.05.2017 20:12

Den nyeste versjonen fungerer også i Sierra, i alle fall på min maskin. En venn av meg "hoppet" fra Mountain Lion til Sierra, han måtte visst ut med en hel femtilapp (!) for å oppgradere sin gamle versjon. Kontakt utvikleren hvis du har problemer – fyren har jo tross alt holdt på med dette programmet i over tyve år, og er definitivt "tilsnakkendes": http://www.ettoresoftware.com/mac-apps/typeit4me/

Har du forresten prøvd Typinator? http://www.ergonis.com/products/typinator/

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Automatisering

Innleggav rolf_odd » man 15.05.2017 22:17

Takk for svar og tips!

Det virker som om det fins en liknende funksjon i System. I Hjelp står følgende under Opprett teksterstatninger:

"Når du er i et dokument, velger du Rediger > Automatiske endringer > Vis automatiske endringer og klikker på Tekst-valgpanel. I Tekst-panelet i Tastatur-valgpanelet (velg Apple-menyen > Systemvalg, klikk på Tastatur, og klikk på Tekst) klikker du på Legg til-knappen og skriver inn teksten som skal erstattes (for eksempel teh), i Erstatt-kolonnen og den nye teksten (for eksempel the) i Med-kolonnen."

Men jeg får det ikke til å virke...
medlem i 146 måneder
 


Returner til Diverse programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron