Iphoto -> Bilder = .avi filer borte

Diverse programvare

Iphoto -> Bilder = .avi filer borte

Innleggav TialovesMac » tor 17.08.2017 18:49

Hei,

Lang historie kort, jeg har for ikke så lenge siden erstattet programmet "iPhoto" med det nye programmet "bilder" og oppgradert min gamle iMac med det nyeste operativsystemet.

Da jeg skulle legge inn bildene fra "iPhoto" sikkerhetskopi inn i "bilder" programmet bilder så fikk jeg lagt inn alle bildene uten problemer. MEN, alle videoene uteble. Jeg finner videoene hvis jeg følger en viss sti fra finder og via iphoto sikkerhetskopien, men får altså ikke lagt dem inn i det nye flotte bildeprogrammet. Slik jeg anser det nå, så er det litt tungvindt å gå inn i hundrevis av mapper og lete opp videoene.

Er det noe som kan hjelpe meg å forstå hvorfor det er slik og hvordan jeg kan få importert videoene inn i programmet "bilder"?

På forhånd takk for svar!

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Iphoto -> Bilder = .avi filer borte

Innleggav teknoguiden » tor 17.08.2017 18:55

Finner du videoene i en sti inne i Bilder-biblioteket eller snakker du om en sti i iPhoto sikkerhetskopien?
medlem i 143 måneder
 

Re: Iphoto -> Bilder = .avi filer borte

Innleggav TialovesMac » tor 17.08.2017 18:59

teknoguiden skrev:Finner du videoene i en sti inne i Bilder-biblioteket eller snakker du om en sti i iPhoto sikkerhetskopien?


Jeg finner dem som en sti i iPhoto sikkerhetskopien. Iphoto libary -> masters -> osv..

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Iphoto -> Bilder = .avi filer borte

Innleggav teknoguiden » tor 17.08.2017 19:02

Ok. Dersom videoene av en eller annen grunn ikke ble importert til Bilder-biblioteket kan du antagelig bare finne dem i Finder via stien, merke dem og dra dem rett ned til Bilder-symbolet i docken. Deretter vil du trolig få en import-dialog i Bilder.
medlem i 143 måneder
 

Re: Iphoto -> Bilder = .avi filer borte

Innleggav TialovesMac » tor 17.08.2017 19:15

teknoguiden skrev:Ok. Dersom videoene av en eller annen grunn ikke ble importert til Bilder-biblioteket kan du antagelig bare finne dem i Finder via stien, merke dem og dra dem rett ned til Bilder-symbolet i docken. Deretter vil du trolig få en import-dialog i Bilder.


Takk for svar :-) Har du noen formening om hvorfor videofilene ikke ble importert med bildene i første omgang? Vet at det er flere som har hatt problemer med overgangen fra iPhoto til bilder.

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Iphoto -> Bilder = .avi filer borte

Innleggav teknoguiden » fre 18.08.2017 9:18

Nei, kjenner ikke årsaken dessverre.
medlem i 143 måneder
 


Returner til Diverse programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]