Kan iCal brukes både til jobb og privat

Diverse programvare

Kan iCal brukes både til jobb og privat

Innleggav sannax » fre 22.09.2017 8:53

Har en utfordring. Jeg kjører i dag familiedeling hvor vi er 4 personer. Jeg ønsker at alle skal bruke iCal, slik at vi kan synce det som skjer i hverdagen.
Problemet er at kona syncer sin exchange på jobben, og dermed bruker iCal også til jobb. Når jeg da legger inn private avtaler inn på iCal kan hele hennes jobb se at jeg skal til tannlegen feks. Her kan jeg vel legge vår kalender som privat, så de slipper å få opp dette. Likevel vil vel tidspunktet avtalen legges inn på blokkeres ut med grått "opptatt".
Hvis noen på hennes jobb ønsker å legge inn en avtale for kona, så vil det grå feltet være opptatt (her er vi enige), men fordi det allerede er opptatt kan jo ikke de på jobben vite om det er min avtale som er grå eller om det er hennes? Hvis det er min avtale til tannlegen, så kunne vedkommende booket inn kona, men nå kan ikke vedkommende det.
Forståelig?
Finnes det noen måte å kjøre parallelle iCal på, som gjør den ene usnelig mot den andre?
Eller kan jeg få hennes exchange (jobbserver) til å synce med en annen kalender på hennes iphone?
Aller helst vil jeg ha iCal til privat og jobbmailen hennes inn på en annen kalender.
medlem i 182 måneder
 

Re: Kan iCal brukes både til jobb og privat

Innleggav Morse » fre 22.09.2017 11:38


Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til Diverse programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron