IOS, iPhone og Mac.

Diverse programvare

IOS, iPhone og Mac.

Innleggav Edwi » fre 01.06.2018 14:35

Min gamle iPhone 6 fusket, så jeg kjøpte en iPhone 10. Jeg hadde tatt sikkerhetskopi av min gamle iPhone via iCloud. Når jeg overfører den til min nye iPhone, så mangler både musikk og videoer. Prøve nedlasting via iTunes også, men der stopper det for jeg må skrive inn et passord. Det blir feil uansett hvilke jeg prøver.
Så - er det noen som har gode råd, eventuelt om programvare man kan få kjøpt som kan kommunisere direkte mellom to iPhones.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: IOS, iPhone og Mac.

Innleggav Grubasek » fre 01.06.2018 14:55

iMazing kan gjøre det, men jeg tror det må gjøres i to omganger; først kopiere 6'ern inn på Mac'en - deretter kopiere alt ut på 10'ern. Jeg har iMazing selv, men har ikke forsøkt denne varianten. Den er ikke gratis, men jeg syns den er verdt pengene.

https://imazing.com/

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: IOS, iPhone og Mac.

Innleggav Morse » fre 01.06.2018 17:39


Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: IOS, iPhone og Mac.

Innleggav Edwi » lør 02.06.2018 11:04

Takk for informasjon. Men det er èn ting til. Da iCloud sendte tilbake sikkerhetskopien, var heller ikke hjemmevideoer med. Så jeg savnet både videoer og musikk. Rart at man ikke får alt med tilbake ved en sikkerhetskopi.
Så jeg lurte på om noen av de to programmene som jeg fikk linker til også håndterer video.
Takk på forhånd, og ha en god helg!

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: IOS, iPhone og Mac.

Innleggav Grubasek » lør 02.06.2018 12:02

Sikkerhetskopi til iCloud er en Systemkopi. De andre filene skal/bør du ha kopi av lokalt (på ekstern disk)).

iMazing tar backup av ALT på phonen (også videoer).

Rettelse av min første post: Med iMazing er det fullt mulig å koble til 2 iPhoner og overføre direkte mellom dem.

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: IOS, iPhone og Mac.

Innleggav Edwi » lør 02.06.2018 18:02

Rakk for svar. Vil prøve dette.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: IOS, iPhone og Mac.

Innleggav Morse » man 11.06.2018 18:35

Og så hørte vi ikke noe mer...

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til Diverse programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]