Konvertere PDF til Word for redigering av tekst

Diverse programvare

Konvertere PDF til Word for redigering av tekst

Innleggav Tada » fre 08.06.2018 11:18

Fins det gratisprogram for å gjøre dette? Hvis ikke, hvilke anbefales til en noenlunde rimelig penge? Jeg har funnet flere program som konverterer, men bare slik at pdf-en kommer som et bilde, uten mulighet for gjøre endringer.
medlem i 145 måneder
 

Re: Konvertere PDF til Word for redigering av tekst

Innleggav Morse » fre 08.06.2018 12:59

Kommer an på en hel haug med ting: Er det et mangesidig dokument det dreier seg om, eller bare en side eller to eller fem? I såfall kan du jo f.eks. bare åpne PDF´en i Preview/Forhåndsvisning, markere teksten, kopiere den, og lime den inn i et nytt, blankt Word-dokument?. Si fra om denne enkle metoden er grei nok, eller om der må tyngre skyts til...

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Konvertere PDF til Word for redigering av tekst

Innleggav Tada » fre 08.06.2018 13:09

Det er snakk om ei enkel tekstside hvor en del tekst må endres.
Prøvd forslaget ditt, men ved hurtigvisning og forsøk på markering av tekst (før kopiering), får jeg bare markert hele mappa pdf-fila ligger i. Gjør jeg noe feil?
Nå kom jeg et skritt videre, via Forhåndsvisning som jeg ikke så umiddelbart, men kopien fremtrer som et bilde i Word, liggende, og det er hva alle konverteringsprøvene også har gitt som resultat. (Bortsett fra Adope prøveversjonen hvor sida besto av alt annet enn tekst, så mest ut som lappeteppe av tegn og symboler...)
medlem i 145 måneder
 

Re: Konvertere PDF til Word for redigering av tekst

Innleggav RadioRadio » fre 08.06.2018 23:36

Om du åpner dokumentet med Acrobat Reader kan du lagre det som ren tekst og åpne det i Word. Om du ikke har Acrobat Reader kan denne lastes ned Gratis fra Adobe.
medlem i 162 måneder
 

Re: Konvertere PDF til Word for redigering av tekst

Innleggav Morse » lør 09.06.2018 5:11

Du skal bare ha fila åpen i Forhåndsvisning, og føre markøren over teksten slik at du ser at den blir markert. Så trykker du cmd + c, åpner en blank side i Word, og trykker cmd + v

Selvsagt kan du også bruke Adobe Reader...

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Konvertere PDF til Word for redigering av tekst

Innleggav Morse » man 11.06.2018 18:31

Og så hørte vi ikke noe mer...

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Konvertere PDF til Word for redigering av tekst

Innleggav Tada » man 11.06.2018 22:34

Takk for gode innspill! Skjønte etterhvert at det som var lagret som ei pdf-fil egentlig var et bilde tatt av dokumentet. (Jeg trodde da at det ble ei jpg-fil...)
Men har - i løpet av helga - prøvd forslagene på andre dok for å lære, og opplevde nok at Acrobat Reader var mest nyttig. Ikke vært borte i den før. Så dermed skulle jeg være godt rustet til senere møter med pdf filer...
medlem i 145 måneder
 

Re: Konvertere PDF til Word for redigering av tekst

Innleggav Morse » tir 12.06.2018 11:41

:-) :-) :-)

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Konvertere PDF til Word for redigering av tekst

Innleggav Tada » ons 13.06.2018 21:10

Jeg er iblant inne på ei internasjonal side, MacForums, og oppdaget at det der under en tråd ble drøftet samme problemstilling.
Forslaget fra en av svarerne der var interessant, og kan kanskje være av interesse for flere. Førsteinntrykket er i hvert fall at det var mange muligheter med dette programmet som altså er gratis:
AnyBizSoft PDF To Word (free)
http://www.anypdftools.com/pdf-to-word-for-mac.html
medlem i 145 måneder
 

Re: Konvertere PDF til Word for redigering av tekst

Innleggav jerry.c.bush » tor 14.06.2018 22:51

Jeg bruker ofte en nettbasert tjeneste for å konvertere PDF til Excel og har hatt, for meg, godkjente resultater.
De har også støtte for PDF til Word og andre formater.
Om du ikke er redd for dine data så sjekk den ut:
https://online2pdf.com

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 


Returner til Diverse programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere