Hva finnes det av eksterne lydkort til powerbook??

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Hva finnes det av eksterne lydkort til powerbook??

Innleggav psalm » man 10.11.2003 21:52

Finnes det noe tilsvarende til creative audigy, eller noe annet som er bedre kanskje..?
 

Innleggav Aiwendil » man 24.11.2003 11:57

Det finnes en del, nesten alle seriøse produsenter lager FW kompatible lydkort. Hvis du vil ha pro løsning: http://www.motu.com Jeg har Audio 2408 selv ;) 896 og 828mkII er jo noen å vokse på. Disse koster jo litt, men du får særdeles mye kvalitet for pengene. Alternativt kan du jo se på Digidesign: http://www.prolyd.no/digidesign.html
medlem i 245 måneder
 

Innleggav Gjest » fre 16.04.2004 22:38

Kommer sikkert litt sent denne, men uansett....

Kjøpte meg ett echo indigo IO lydkort fra http://www.sound1.no
og er godt fornøyd med det. De reklamerer med at det er "verdens beste", dette kan jeg ikke svare på selv, da jeg ikke har peil egentlig. Men lyden var bra, og jeg så det var på tilbud til 1995,- betalte selv 2395 eller noe i januar..

Kjørte lyden inn på data gjennom vanlig input og skulle spille ut igjen i vanlig. Etter som lyden ble høyere, så merket jeg at lyden vrengte seg på mac`en, men når jeg satt inn lydkortet og spilte av, så kunne jeg vri opp til fullt omtrent på forsterkern og høyttalerene (bose ettellerannet) spilte av i usedvanlig god lyd
 

Innleggav Gjest » fre 16.04.2004 22:46

fortsettelse.....
Selv driver jeg med musikk, og har en synth(korg triton) og sampler (akai mpc2000xl), og er avhengig av at lyden blir god i opptak.

Så hvis du er ute etter ett rimelig, men fremdeles kraftfullt lydkort, så er absolutt Echo noe å satse på...Now you can take that to the bank!

http://www.echoindigo.com er nettplassen

Anbefales på det sterkeste!!!
 

pris

Innleggav Rocknisse » tor 09.09.2004 2:12

Alt avhenger av hvilken pris man vil legge seg på. Echo kortene er vel ganske billige om jeg husker rett i farten. ellers har du maya og audiophile som også har en bra pris. Vil du gi mer, så er motu kortene som er nevn her ikke så dumme. Vet at b.la. pat Metheney bruker 2 sånne kort selv (Ok, dere som ikke vet hvem han er, skam dere...). Yamaha 01x og Mackie onyx (med firewirekort montert) er to ennå dyrere lydkort som jeg ønsker jeg kunne kjøpe (Norsk tipping, når kommer min storgevinst??)

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav inikken » tor 09.09.2004 12:27

Jeg holder uansett en knapp på MOTU. Har selv to stk. 896 og synes du får mye for pengene. I denne sitter 8 proffesjonelle mic preamper som etter mitt syn låter helt strålende. Er kanskje ikke like kule som Midas XL4, men det er ikke langt i fra, (men langt fra i pris).

Finnes sikkert mye annet gøy der ute også. ProTools f.eks.

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Innleggav aslak » tor 09.09.2004 14:44

man må jo kjøpe kort etter bruk da, er lite vits i å kjøpe største motu fw kortet til 18000 når man ikke trenger så mye i/o

mackie har forresten lansert en ny rekke miksere kalt onyx, med mulighet for firewireopsjon. vet ikke om dette kun bli i/o på kanalene eller også tapping av aux/gruppe/inserts osv... men det så ut som en god løsning, så slipper man å ha dobbelt opp av preamper.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Snarf » fre 17.09.2004 1:32

Hmm... Kva skal du bruke kortet til? Creative Audiogy er jo ikkje brøkdelen så profft som dei som er blitt lista opp her. Kanskje du berre trenger eit billig m-audio kort?
Hjelper litt å få hjelp om du spesifiserer hvilket utstyr du har frå før og kva du skal gjere.

Om du skal spele inn musikk som du lager sjølv, så anbefaler eg Digidesign. 5000 for MBOX inkludert protools L.E.Gir deg 2 kanaler inn med utrulig bra forforsterkere og 4 ut. men om du har begrensa behov så slepp du unna med 1500 for eit bra usb interface.

men som sagt, om du spesifiserer behovet ditt, så kan vi nok alle være behjelpelige med å forklare deg kvifor nettop VÅRT favoritt lydkort er det beste for deg : )

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]