Dobbellagring i iTunes??

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Dobbellagring i iTunes??

Innleggav Bonna » fre 19.12.2003 4:20

Kan det stemme at apple har klart å gå i den teiteste fella ved å ha dobbellagring i iTunes? Oppdaget til min store forskrekkelse at mp3samlinga mi blei nesten dobbel så stor etter at jeg laga egne lister. Da har iTunes tydeligvis kopiert sangen og lagt dem inn i en mappe som heter iTunes. Finnes der noen mulighet for å unngå dobbellagringen? MAX irriterende ettersom jeg bare har 15 gb til rådighet! Men skal snart kjøpe meg en 20GB iPod! ;)
medlem i 245 måneder
 

Innleggav smacmac » fre 19.12.2003 11:54

Jeg vet ikke helt hva du mener, men hos meg så har vi lagt all musikken på delt/musikk.

Alle har egne spillelister og dette fungerer toppers.
Spiller jeg en sang kommer den direkte inn i denne mappa og så sletter jeg bare den første som jeg dobeltklikket på.

Dobeltlagring har jeg bare hatt med iTrip stasjonene som instalerte seg både på min egen og delt musikkmappa.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav magnus » fre 19.12.2003 13:10

Når du importerer sanger til iTunes fra en annen mappe en den som er valgt som standard i valg/avansert, vil iTunes automatisk kopiere disse filene til den mappen som er valgt standard er home/musikk/itunes/itunes music. De orginale filene er bare å slette, eller eventulet slette de nye og skifte plassering for itunes muusic mappen. Dette er verken teit eller en tabbe, dette er smart, når sangene blir organisert på den måten vil det være mye lettere å finne de, og navigere blant dem.
medlem i 245 måneder
 

Innleggav Bonna » fre 19.12.2003 15:31

Men hvorfor kan ikke itunes spørre om du vil at itunes skal lage egen mappe med sangene dine og flytte alle sangene dit og slette de gamle? Blir litt lettere for brøhaud som meg selv å skjønne da... Er bare litt kjipt at jeg som bare har en 15 GB og har lagt in nesten 1 GB med musikk plutselig skal ha musikken 2 plasser. Når jeg f.eks laster ned fra limewire så importerer itunes filen automatisk og lager sin egen fil i itunes mappa på musikk. Genialt? Ja, men ikke genialt når den ikke sletter den som ligger i limewire mappa, og dermed lagrer dobbelt opp med filer. Men så skal ikke jeg begynne å sutre enda da. De fleste ting jeg har irritert meg over hos mac har bare vært å klikke en plass så er det slik jeg vil ha det. ;)
Skal ikke se bort ifra at der er en plass man kan huke av, slett orginal. ;)
medlem i 245 måneder
 

Innleggav Bonna » fre 19.12.2003 15:35

GREIT jeg er dum! Tok meg under 1 min å finne plassen der det står: Kopier filer til itunes-musikk mappen. Ok. Mac er kanskje litt mer gjennomtenkt en jeg er. ;)
medlem i 245 måneder
 

LimeWire?????

Innleggav magnus » fre 19.12.2003 17:00

Du bør virkelig vurdere å gå over til et annet P2P program; slik som Poisoned, eller Acquisition eventuelt XNap. På Acquisition finner du ikkke like mange ting men dog er det et mye bedre program.
medlem i 245 måneder
 

Innleggav simen » fre 19.12.2003 17:08

mlmac

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav macrules » søn 14.03.2004 20:35

For å automatisk fjerne duplikater og mange mange andre ting anbefaler jeg denne adressen:
http://www.malcolmadams.com/itunes/scrxcont.php

Der finner du mange applescrips for iTunes. 8)

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron