MP3-bibliotek via bilder. Går det?

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

MP3-bibliotek via bilder. Går det?

Innleggav tomen » tor 19.02.2004 21:34

På jakt etter software. Er det mulig å bla seg i MP3 spillelister/CD-lister og kunne få opp f.eks et Scannet bilde for hver linje du passerer, eller noe sånt. Samme funksjon som når man blar i CD-hyllen i butikken. Kan i-life pakken kombinere noe slikt??? Bare spør, og har ikke mye greie på dette med data. bare veldig nyskjerr :oops: ig.
 

Innleggav thomasb » tor 19.02.2004 22:18

Er du på Mac eller PC? Skjønner jeg riktig hvis jeg tolker det som at du vil se "album/cover art" for hver av CD'ene du blar igjennom? Hvis det var det du mente, så finnes det du er ute etter. I Apple sin jukebox, iTunes, så har man iTunes Music Store. Det er foreløpig bare mulig for folk i USA å kjøpe musikk gjennom den tjenesten, men du kan fint søke/bla igjennom CD'ene og se "album/cover art" for hver CD. Du får til og med høre 30 sekunder av hver låt! :) Den spiller ikke bare de 30 første sekundene, men begynner et sted uti sangen/låten, slik at du får et best mulig inntrykk av hvordan sangen/låten du lurer på om du skal kjøpe er noe bra eller ikke.

Vi regner med at iTunes Music Store skal bli tilgjengelig en gang nå i 2004.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav smacmac » man 15.03.2004 17:06

Han mener vel for sin egen musikk samling.
Da er det en mulighet.
- Trykke en gang på knappapen for å se cover art og så en gang på der det står "Spilles nå". Da står det "Markert sang" og da vil det etter hvert som du blar deg nedover en spilleliste eller noe lignende komme bilde av coverarten til den bestemte sangen.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav Thor » man 15.03.2004 17:14

Hvis det er snakk om ditt eget iTunes bibliotek, kan jeg anbefale iTunes Catalog. Dette programmet lar deg sett opp en oversikt over hva som finnes av musikk i biblioteket, og det er mulighet for å vise cover-art.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Evvrom » man 15.03.2004 19:59

Prøv Clutter.

Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav tomen » tir 13.04.2004 20:01

Takk gutter. Har vært sen med tilbakemelding men bedre sent enn aldri.

Som noen av dere over sier: Det jeg ønsker er et bildebibliotek for min egen lokale samling. Ser for meg å kunne bla mellom cover-bilder og deretter gå inn på de aktuelle sangene.

Skal skjekke de aktuelle programmene. Må bare si at dette forum er jævli bra og jeg (som nyfrelst mac`er) har fått vite veldig mye av dere. Planlegger nå min første mac i form av PB 15", men avventer neste oppgradering.

:lol:
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron