Itunes bestemmer for mye

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Itunes bestemmer for mye

Innleggav budbringeren » fre 28.05.2004 23:25

Hei dere:)
Det plager meg at itunes bestemmer for mye selv.. Har jeg noen sanger av f,eks sting inne, kalles den ene sangen for alternativ rock, neste kalles pop osv.. Har noen tips om akkurat dette?? Det er fint med "sjanger" hvis man selv kan bestemme den, og med tanke på diverse Requiem jeg har lagt inn, må jeg jo selv skrive inn sjanger hvilket er en fordel, men jeg må for øyeblikket skrive inn navnet på sjangeren på hvert enkelt spor.. Kan man ikke markere alle og skrive inn sjanger på alle... eller må det gjøres så tungvint?
Liker Itunes, men et tips om hvordan sanger kan arkiveres uten at itunes bestemmer enkle, men viktige finesser som f.eks "sjanger" ville vært bra:) Prøver ut Libra, hvilket jeg liker svært godt.. Anbefales! Håper noen har tips..

God helg ønskes fra budbringeren:)

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav Thor » fre 28.05.2004 23:38

Det går helt fint å sette sjanger på flere låter samtidig. Gå inn i library i iTunes, så finner du frem til bandet du vil endre sjanger på. Mer alle låtene du vil endre, og trykk eple+i. Så velger du en av de forhåndsbestemte sjangerene, eller velger custom og skriver inn et navn på din egen sjanger. Det meste er mulig i iTunes når det gjelder katalogisering, du må bare bruke litt tid på å finne ut hvordan det fungerer. Du finner en del bra tips her http://www.smartplaylists.com/

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav budbringeren » lør 29.05.2004 0:51

Hjertelig takk!!!!!!!!!!!!!!
Setter pris på tipset ditt:))

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav budbringeren » lør 29.05.2004 1:08

Vet du forresten hvordan man får slettet vekk "sjangrene" som står der fra før av.. Vil fjerne blues og rock i det biblioteket hvor jeg kun har klassisk.. prøver å slette dem, men finner ikke ut av det..

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav Thor » lør 29.05.2004 11:45

Tror ikke det er mulig å slette sjangere. Du kan muligens overskrive dem med noe eget, men jeg tror ikke du kan slette dem helt.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav dagga » tir 14.09.2004 8:17

Thor skrev:Det går helt fint å sette sjanger på flere låter samtidig. Gå inn i library i iTunes, så finner du frem til bandet du vil endre sjanger på. Mer alle låtene du vil endre, og trykk eple+i. Så velger du en av de forhåndsbestemte sjangerene, eller velger custom og skriver inn et navn på din egen sjanger. Det meste er mulig i iTunes når det gjelder katalogisering, du må bare bruke litt tid på å finne ut hvordan det fungerer. Du finner en del bra tips her http://www.smartplaylists.com/



GEEEENIALT!!!!!

:D

k-

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav thomasb » tir 14.09.2004 8:42

Thor skrev:Tror ikke det er mulig å slette sjangere. Du kan muligens overskrive dem med noe eget, men jeg tror ikke du kan slette dem helt.

Dette går da fint? Er jo bare å markere de sangene du vil ha bort sjanger på, trykke "eple + i" og velge "Genre: None" :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav macrules » tir 14.09.2004 11:21

Kanskje han mente at om du f.eks lager mange custom sjangere så vil de komme opp som ett valg neste gang du skal velge sjanger. Hvordan slette dem?

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav thomasb » tir 14.09.2004 11:31

Slik sletter du custom sjangre:
1. Trykk på Library
2. Trykk på Browse-knappen
3. Trykke på sjangeren du vil ha bort
4. Velg alle sangene som er under den sjangeren
5. Trykk "eple + i" og endre sjanger

Enkelt! :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav macrules » tir 14.09.2004 12:28

:lol: Ikke det jeg mente, men..... NP

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav thomasb » ons 15.09.2004 0:17

Men du kan da ikke lage sjangre uten å tildele dem til sanger? Sjangre som ikke er tildelt noen sanger er jo helt meningsløst. Da blir hele vitsen med "browse genre" borte.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav macrules » ons 15.09.2004 11:00

Ok, skjønte det nå.

Det jeg gjorde var å velge en sang og lagde en sjanger som heter "Tester".

Når jeg så browser sjangere så finner jeg "Tester".
Det jeg lurte på var at om jeg så endrer sjangeren på denne sangen til noen annet igjen, f.eks ambient, om da "Tester" vil forsvinne helt?
Det gjorde den.

Så, om du har sjangere du vil fjerne helt så må du ta ALLE sanger som har den sjangeren og endre til annen sjanger eller "None".
Da forsvinner sjangeren helt.

:idea:

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron