Fra opptakskassett til harddisk

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Innleggav Beate » ons 02.06.2004 16:09

Takk Thomas!

Ok, så om jeg kjøper iMic, plugger den inn i usbporten på ibooken og inn i kassettspilleren i inngangen til høretelefonene og så tar opp med feks Audiohijack Pro, så har jeg forstått teknikken?
medlem i 236 måneder
 

Innleggav thomasb » ons 02.06.2004 16:43

Det stemmer Beate. En ting du skal huske på. Du vil sannsynligvis ikke høre noe av lyden du spiller inn til Mac'en, før du velger "Hijack" på Input i Audio Hijack Pro. Tror dette er en feil i OS X, som gjør at lyd inn ikke blir spilt ut i høytalerene. Mulig dette er blitt rettet på nå i 10.3.3 eller 10.3.4, men jeg bare sier det, slik at du er klar over et mulig problem.

Lykke til! ;)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav Beate » ons 02.06.2004 17:22

Virkelig bra support, og helt gratis! Tusen takk!
medlem i 236 måneder
 

lyd inn

Innleggav Rocknisse » tor 09.09.2004 2:08

Skulle kanskje tenke på et bra lydkort også om du vil spille inn. Maya 2 er et som ikke koster skjorta, audiophile skal også være ganske bra til en rimelig penge. Det interne lydkortet i macen er litt for dårlig til bedre lyd en spill. Med et eksternt usb lydkort behøver du dessuten ikke noen iMic, bare rett ledninger

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav aslak » tor 09.09.2004 14:49

audiophile usb er et greit kort til slike ting, men verdien av å bruke 1200kr på et kort du kanskje ikke gjør noe annet med er vel så som så. om det kun er et engangstilfelle så er det kanskje best å få noen du kjenner som har utstyr til å gjøre jobben for deg, og gi dem pengene og tiden du bruker på å kjøpe og få igang systemet hos degselv :)

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Det er sant

Innleggav Rocknisse » tor 09.09.2004 16:11

Om man bare skal bruke kortet til den ene saken er jo det helt sant. Få noen andre til å fikse det. Om man ikke har 222 kassetter man vil konvertere da. da er det kanskje en god investering... :)

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Forrige

Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]