Cubase

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Cubase

Innleggav dagga » lør 28.08.2004 11:41

Ehh.. har et lite problem...

Jeg har lastet ned en demo av waves vst plugins, og installert dem.
Det måtte litt "knoting" til, men jeg fikk det til til slutt. Så nå når jeg går inn på plugins menyen så ser alle waves pluginsene, men når jeg velger en av dem så skjer det ingenting.

Jeg knotet litt mere og fikk dem opp til slutt, men bare hvis jeg sender dem som en effekt til en kanal... litt tungvindt...

Men det stopper helller ikke her...:-/

Når jeg da har sendt alt jeg vil bruke til et spor og gjort meg ferdig med det og går over til neste spor så forsvinner alle pluginsene jeg brukte på det forrige sporet....( oi det ble en lang setning)

Noen som har vært borti samme problem eller?

Litt frustrert her....

k-

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav aslak » lør 28.08.2004 22:59

nei, men det er en demoversjon, så det kan ha vært lagt restriksjoner på den.

hvaslags versjon av cubase bruker du?

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav dagga » lør 28.08.2004 23:08

Jeg har 1.0.6....

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav aslak » søn 29.08.2004 0:10

sjekket opp eventuelle begrensninger i demoversjonen? står sikkert i en tekstfil i mappa eller på nettsida.

hvaslags musikk jobber du med?

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav dagga » søn 29.08.2004 3:30

Jeg har faktisk hørt at andre har hatt samme problem når det gjelder det at pluginsene (waves)forsvinner i Cubase idet man skifter spor... Så akkurat det hadde jeg nesten forventet ( men håpet på at jeg klarte å fikse selv....) , men nå har jeg ikke noe annet valg enn å tyde til hjelp ifra resten av verden..

Jeg har lest det som er av "read me" og finner ikke noe der som kan hjelpe..

Så hvis noen der ute har installert wavesdiamond bundelen og fått den til å funke så si ifra...( og helst si hva du gjorde for å få det til)

Jeg får det rett og slett ikke til... :-(

PS: Tusen takk for et uutrolig bra forum forresten:-)

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav dagga » søn 29.08.2004 3:35

Jeg jobber med veldig mye forskjellig musikk.... og stiler.... er litt usikker på hva du mente med akkurat det..( Aslak)

k-

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav aslak » søn 29.08.2004 10:12

bare lurte, er musikkintressert. godt å se at det er fler som bruker cubase på mac og, selv om jeg må si at jeg fortsatt savner logic.

-a-

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav dagga » lør 11.09.2004 19:01

aslak skrev:bare lurte, er musikkintressert. godt å se at det er fler som bruker cubase på mac og, selv om jeg må si at jeg fortsatt savner logic.

-a-


Jeg går for tiden på Noroff (lyd og musikk produksjon), og der bruker vi Nuendo. Og jeg er blottet for tvil.. Jeg skal ha meg det programmet :D

Så det er verdt å sjekke ut.

Logic er kult det, men siden de skal begynne å kun selge det ifra AppleStore så tror jeg at support siden blir betydelig svekket....Noe jeg syns er veldig synd..

Har aldri jobbet med det selv... Men jeg kjenner endel musikere som bruker det og de er storfornøyde :lol:

Det va no bære det eg sku sei 8)

k-

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav macrules » lør 11.09.2004 20:08

Nuendo? Hva er det? 8O

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav Snarf » fre 17.09.2004 1:15

Du savner Logic?
Utdyp om du giddar . )
Brukar sjølv Logic og ProTools, installerte waves demoen der og det funka greit.


Daffa og aslak: Har vel sagt det før men nå er vi iallefal 3 stykker her inne som brukar mac priært til musikk. (Mac e jo GANSKE utbredt blant musikarar (spesielt studioer)) så det er ingen overaskelse. men vi skulle hatt ei side her inne på mac der musikarar kan publisere musikk dei har laga med alt frå ekle GarageBand til proffe sequensere.

Kan personleg anbefale Logic dersom du går lei nuendo : )

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav Hobbes » fre 17.09.2004 1:27

Og du er helt sikker på at det er demoversjon og ikke cracka 1.06 du har??? :wink: Den cracka må man forøvrig holde seg unna. Den fungerer særdeles dårlig. Waves diamond bundelen koster jo 5 sifret. Er dette også en "demo-versjon"??? Vil bare advare mot mye dårlige og farlige(!) cracker! Kjøp programmene. Cubase og Nuendo kommer btw i versjon 3 i disse dager (nuendo om non mnd)

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav macrules » man 20.09.2004 22:49

Snarf skrev:vi skulle hatt ei side her inne på mac der musikarar kan publisere musikk dei har laga med alt frå ekle GarageBand til proffe sequensere.


Anbefaler macjams.com 8)

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav Perkmonstrum » tor 23.09.2004 9:46

men det forumet er ikke her inne :p

det er det som hadde vært kjekt..
medlem i 241 måneder
 

Innleggav aslak » tor 23.09.2004 10:12


Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Perkmonstrum » tor 23.09.2004 11:46

dagga skrev:Jeg går for tiden på Noroff (lyd og musikk produksjon), og der bruker vi Nuendo. Og jeg er blottet for tvil.. Jeg skal ha meg det programmet :D

-a-



Jeg går også på Lyd og musikkprod. på Noroff :)
hvor går du? jeg går i oslo
medlem i 241 måneder
 

Neste

Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron