GarageBand vs Soundtrack

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

GarageBand vs Soundtrack

Innleggav andemann » fre 10.09.2004 9:17

Noen som har erfaring med Garageband og soundtrack og kan gi en liten oppsummering av likheter og forskjeller.

Andreas

Brukerens avatar
medlem i 245 måneder
 

Innleggav macrules » fre 10.09.2004 20:02

Eneste erfaring jeg har er att jeg har brukt GB en stund nå og testet så Soundtrack og hoppet straks tilbake til GB. Sorry, har ikke fått testet Soundtrack nok enda. Liker GB jeg... :roll:

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Otsego » fre 10.09.2004 20:27

Soundtrack er vel mer for proffer og det har også langt fler loop'er enn det GarageBand har. Det er alt jeg kan si, vil bare fortelle at jeg ikke bruker noen av de. Sa bare hva jeg mente :wink:

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Eagle » fre 10.09.2004 20:47

Har avinstallert GB jeg. Vanvittig, unødvendig prossessor-krevende programvare.... (I forhold til andre lydprogrammer som gjør mer enn samme nytta). Soundtrack har jeg aldri testa. :D

Sjekk ableton live etc....

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Eagle » fre 10.09.2004 20:50

Godt mulig det bare er jeg som er kjip, som sitter her på min gamle gode G3 700MHz...... :D

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Otsego » fre 10.09.2004 20:52

garageband er jo ikke ment til g3 prossorer da :P

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Eagle » fre 10.09.2004 21:36

GB er nok ikke designet for G3-prossessoren nei. Men den er støttet m/ unntak av de virtuelle instrumentene. Allikevel ikke til å komme unna at det bruker mye ressurser i forhold til hva det presterer. :)

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav magnus » fre 10.09.2004 21:44

Soundtrack er ganske enklet et program for proffene, mens GarageBand er for oss vanlige forbrukere som bare vil leke litt med musikk.

iMovie - Final Cut Pro
iDVD - DVD Studio Pro
GarageBand - Soundtrack
medlem i 245 måneder
 

Innleggav Thor » lør 11.09.2004 10:43

Garageband er for de som vil lage musikk uten å måtte lære seg med programvaren først. Soundtrack er for den mer avanserte amatør. Hvis du liker å ha flere muligheter, samt har tid til å knote litt med programvaren, så burde du velge Soundtrack.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Mega_Therion » lør 11.09.2004 13:03

Det virker ikke som noen her har skjønt forskjellen på disse to programmene, men her er den:

Begge programmene kan lage enkel musikk ved å sette sammen ferdige loops. I Garageband kan man i tillegg spille inn enten midi eller lyd.

That's it!

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav macrules » lør 11.09.2004 13:42

Eagle skrev:Allikevel ikke til å komme unna at det bruker mye ressurser i forhold til hva det presterer. :)


Kanskje på din maskin.....

Jeg har ivertfall skrotet Digital Performer til fordel for Garageband!

Eneste jeg savner i Garageband er muligheten til å styre pannoreringer og slå av og på effekter underveis. Dette BØR komme i fremtidig oppdatering!

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron