USB / Firewire lydkort/MIDI til Logic/iMac G4?

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

USB / Firewire lydkort/MIDI til Logic/iMac G4?

Innleggav gorrhysa » tir 14.09.2004 18:37

:?: Skifter fra Powermac til iBook og trenger et godt lydkort (gjerne med MIDI også) Jeg bruker Logic Audio.
Har benyttet et A62m - med det greide å kortslutte et Technics Digitalt piano når MIDI IN ble tilsluttet. Noen forslag?javascript:emoticon ':D'
medlem i 235 måneder
 

Innleggav ameneon » tir 14.09.2004 21:46

sjekk ut prolyd.com. folka der har vanvittig bra kompetanse på dette.
ting fra RME eller motu er å anbefale. a62m? blander jeg, eller har ikke den sinnsykt altfor mange utganger? ville satset på noe med flest mulig inn uansett...

Moderator
medlem i 235 måneder
 

Innleggav gorrhysa » ons 15.09.2004 21:24

A62m har 6 inn og 2 ut - dessuten MIDI IN/OUT og en Digital in/out

Takk for tipset!
medlem i 235 måneder
 

Innleggav ameneon » ons 15.09.2004 21:44

ok. da er de jeg som blander, med en annen enhet. :)

Moderator
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Mega_Therion » ons 15.09.2004 22:04

Gå til http://www.riff.no/. Nettbutikken deres har de beste prisene i Norge på slikt utstyr. Motu er bra, men M-Audio gir mer for pengene, dessuten har de meget bra Mac drivere…

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Snarf » ons 15.09.2004 22:39

Eg brukar Logic Audio sjølv og har prøvd eindel lydkort på iBoka mi. kjøpte Emagic A62 saman med Logic. Ulempa er at der er ingen XLR eller JAck inngang på kortet, derfor kjøpte eg m-audio Firewire 410, etter å ha prøvd et par andre kort på musikksjappa og hos venner. 410 er vel eit av dei beste lydkorta eg har hatt i sin prisklasse.

har også mbox og digi002, og må berre sei at digidesign sine kort er utruleg bra. Om du har råd vil eg anbefale ein digi002 R. kostar 12k, men den er super, du får med PT6.4 og en software bundle. I tillegg funker den selvsagt med Logic/reason/renoise/cubase/Ableton/deck/sett inn din favoritt sequenser her... : )

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]