Hvordan skru av oppstartslyden

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Hvordan skru av oppstartslyden

Innleggav haralha » tir 28.09.2004 14:34

Er det noen som vet hvordan en kan få skrudd av den lyden som kommer helt i starten når en skrur på maskinen? Er det noen magiske knapper en kan holde inne?

Er litt slitsomt med denne lyden når en sitter på en lesesal. Pleier å plugge inn hodetelfoner, men det er litt slitsomt i lengden..
medlem i 236 måneder
 

Innleggav netromac » tir 28.09.2004 14:46

Prøv å trykk F3 (mute) mens du starter opp.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Åsmund » tir 28.09.2004 14:48

Er det ikke F6 som er mute da? Det er det ihvertfall på min Mac.

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav haralha » tir 28.09.2004 14:58

Funka som en kule det :) takk takk.. trodde jeg hadde prøvd det, men jaja... F3 er tasten..
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Fiskepudding » tir 28.09.2004 14:59

På min maskin går det ikke å mute lyden ved å trykke inn mute knappen i oppstarten, men slår jeg av lyden før jeg slår den av så kommer ikke noen lyd.

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav netromac » tir 28.09.2004 15:02

Tror det bare funker på portable. Er ikke helt sikker. Er så sjelden jeg restarter PowerMacen at jeg ikke synes det er noe problem :P

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav magnus » tir 28.09.2004 15:13

Dere skal være glad for at det ikke er "Death Chime" lenger :D
Her det F3 tatsen som er mute.
medlem i 245 måneder
 

Innleggav eirik1 » tir 28.09.2004 15:19

For å slippe å holde inne F3 tasten eller skru av lyden før Mac'en skrus av, kan du bruke et gratis lite program som heter Startup Chime Stopper. Det kan du laste ned her.

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Thor » ons 29.09.2004 11:58

Den enkleste løsningen er vel å ikke skru maskinen helt av før du går på skolen. Det funker fint å bare legge ned skjermen slik at maskinen går i dvale. Når du skal starte opp på forelesningen er maskinen klar på et par sekunder, og du slipper unna oppstartslyden. Min PB er så og si aldri av, med unntak av når jeg har oppdatert OS X eller gjort vedlikehold.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Spider_Jerusalem » ons 29.09.2004 12:11

Har lagt link til en pref pane løsning som fungerer i denne tråden:
http://mac1.no/community/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=16958
medlem i 237 måneder
 

Innleggav haralha » ons 29.09.2004 12:18

Thor skrev:Den enkleste løsningen er vel å ikke skru maskinen helt av før du går på skolen. Det funker fint å bare legge ned skjermen slik at maskinen går i dvale. Når du skal starte opp på forelesningen er maskinen klar på et par sekunder, og du slipper unna oppstartslyden. Min PB er så og si aldri av, med unntak av når jeg har oppdatert OS X eller gjort vedlikehold.


Hvor mye strøm bruker maskinen når den er i dvale? Hvor lenge kan den fks. ligge i dvale før batteriet er tomt?
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Thor » ons 29.09.2004 12:22

haralha skrev:Hvor mye strøm bruker maskinen når den er i dvale? Hvor lenge kan den fks. ligge i dvale før batteriet er tomt?


Ikke særlig mye. Min ligger i dvale hver natt, og går ned ca. 10% avhangig av hvor lenge jeg sover om morgenen. :D
Batteriet bruker å ligge på 87%-90% når jeg åpner maskinen første gang i løpet av en skoledag.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav magnus » ons 29.09.2004 20:21

Min iBook gikk en gang i dvale da batteriet var tomt, og etter det lå den lsik i en uke, før den slo seg av :) Så det funker er ganske gos stund.
medlem i 245 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]