Tragisk lyd-volum fra Air-port Express

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Tragisk lyd-volum fra Air-port Express

Innleggav tomen » man 04.10.2004 19:15

Er ganske lyd-freak og fikk min Airport Express i dag. Det var en stor skuffelse å høre lyd-volumet og her tror jeg mange er enige med meg.

Alle som driver med lyd vet at lydutganger har et standardisert utgangsnivå som lokal forsterker bringer videre. Derfor ordet linjeutgang. Til og med på dockingen til iPod er dette ivaretatt med linjeutgangen som har betydelig høyere lyd enn selve iPod klarer å levere. Med docking på plass virker ikke volumjusteringen på iPod OG DET ER SLIK DET SKAL VÆRE!

På Airport er det fortsatt Mac`en som bestemmer volumet og dette synes jeg er amatørmessig. Selv på fullt er det for lavt i forhold til mine andre lydkilder bla.a. iPod.

Har sett igjennom alle instillinger men finner ingenting om dette på min Airport. Håper jeg tar feil. Siste håp er den optiske utgangen men må kjøpe kabel først. Skuffende!!!!!
:( :( :( :(
medlem i 236 måneder
 

Innleggav TorbX » man 04.10.2004 20:56

Ææææøøh... Nei, dette bekymrer meg minimalt. Egentlig, jeg er glad lyden ikke blir låst på noe maksvolum, eller hva det er du snakker om. Drit å sitte med laptoppen på fanget og velge musikk, men ikke kunne justere volumet med den.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav MrCrox » man 04.10.2004 20:57

jeg har ingen problemer med dette. Men husk at når du justerer systemvolumet (med f4/f5) så vil ikke dette påvirke lyden til airport express, du må stille lyden i iTunes på fullt.

For meg er det da liten forskjell på CD-spilleren min og på Airporten...
medlem i 238 måneder
 

Innleggav tomen » man 04.10.2004 21:08

TorbX skrev: Drit å sitte med laptoppen på fanget og velge musikk, men ikke kunne justere volumet med den.


Meningen med Airport er jo nettopp å ha Mac`en som ditt musikkbibliotek og bruke stereoens fjernkontroll som normalt. Apple reklamerer jo med at du kan sende musikk fra din stasjonære maskin i et annet rom. Skal du fly dit hver gang da. Nei tror ikke det!
men enig med deg at det også er kult å sitte med bærbar på fanget.

Det beste hadde vært å kunne velge mellom de to funksjonene.
medlem i 236 måneder
 

Innleggav smacmac » man 04.10.2004 21:17

Kommer sikkert en slik funksjon.

Ellers: Har noen tatt i bruk DVD-Jons lille kodesnurt (joda, vet det ikke var han som fant den på) slik at dere har kunnet spilt dataspill med stereoen som høytalere?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav Åsmund » man 04.10.2004 21:19

Jeg synes at volumet burde vært på linjenivå når volumkontrollen i iTunes sto på halvveis, så kunne man justert utifra det!

Ett problem med for lav utgang er at støyen blir mer hørbar!

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]