2 spørsmål ang Airport Express

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Innleggav Bourne » fre 08.10.2004 18:25

Jon skrev:Er laget et program som gir deg mulighet til å spille av det du vil, og ikke kun itunes. Husker ikke hva det heter akkurat nå.


Dette er problemet med forum. Folk som ikke har noe å bidra med får en anledning til å si noe! Med mindre du har noe matnyttig å komme med så kan du like gjerne være stille!
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Gjest » fre 08.10.2004 18:33

som ditt innlegg her? Jons innlegg var informativt som f! hvis noen ikke hadde tenkt/hørt om dette tidligere, kunne de selv undersøke hva navnet på programmet var...
mens innlegget ditt - tre ord til deg, din lille fitte!
medlem i 234 måneder
 

Innleggav eivinn » fre 08.10.2004 20:41

SuShi skrev:Håper at det i fremtiden blir mulig å spille av alt via Airport og ikke kun via iTunes og at Airport kan overføre Dolby Digital. Typisk 448kbit/s. Da kan man f.eks kun koble til S-video ut til TVen og få digital ut via Airport Express når man brukte f.eks. VLC player.


Dette har jeg liten tro på. Når man streamer over nettverket vil man få en forsinkelse som er avhengig av nettverkstrafikken, man er altså ikke garantert noen god forbindelse. Jeg vil dermed tro at sync mellom bilde og lyd (AC3 e.l.) aldri vil kunne bli garantert god nok til hjemmekino bruk.
medlem i 239 måneder
 

Innleggav macrules » fre 08.10.2004 21:18

The Apple Airport Express (shipping this week, by the way) is a decent option for those already using iTunes, but what if you want to stream more than that? NoDRM takes a(nother) look at one option, the D-Link DSM-320 Wireless Multimedia Player, an 802.11g-enabled streaming media outlet that can stream not only audio, but all sort of different kinds of video -- most of the major video formats in fact (even DVD VOB files). The only real downside they see to the $166 player is the inability to change the aspect ratio of video (which can lead to movies looking oddly smushed) and the inability of 802.11g to always provide enough bandwidth to stream video over even relatively short distances, say, from a downstairs computer to an upstairs Multimedia Player. Of course, you can always fall back on wired Ethernet.


Bilde

http://www.stargeek.com/item/250143.html[/code]

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Jon » fre 08.10.2004 22:37

Forøvrig så kan jeg nevne at programmet jeg tenkte på heter: JustePort (<-- Klikk for å laste ned, men det er for windows).

Forøvrig laget av "DVD-Jon".

Finnes nok et tilsvarende for mac. Mens du leter så kan du jo lese dette hintet fra macosxhints.

Og til Bourne.. ett søk på google gav meg svaret på hva programmet het. Posten var informativ i og med at jeg informerte om at det finnes et program som har gjort det mulig å streame lyd fra andre programmer enn itunes.
Tenk deg litt bedre om før du skriver noe sånt neste gang.

Og til Gjest ikke flame så mye :) Hyggelig tone på forumet er best!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav tomen » søn 10.10.2004 18:07

Bourne skrev:Når det gjelder blinkingen kan den lett fjernes ved å åpne Airport admin verktøyet. Når du velger konfigurer kommer det opp en advarsel om at den ikke ser ut til å være tilkoblet ethernet, rett under er det et alternativ for å slå av denne advarselen.



Dette virker ikke! det eneste jeg kan gjøre er og si "ja" til å ikke få advarselen igjen, men selve enheten blinker like forbannet.

Finnes det ingen måte å fortelle Expressen at jeg ikke er på nett i det hele tatt? det virker ikke slik!
medlem i 236 måneder
 

Innleggav jerk » søn 10.10.2004 18:22

dekk til lyset fysisk med en tapebit eller noe i den dur.. = borte

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Forrige

Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]