Hvilken Sequenser/softstudio bruker du?

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Hvilken sequenser/softstudio bruker du?

Logic serien (4-5-6-7)
4
17%
ProTools
2
9%
Cubase/Nuendo
3
13%
Ableton Live
1
4%
MOTU Digital Performer
0
Ingen stemmer
Pøh.. GarageBand holder lenge for meg :)
7
30%
Kombinasjon av flere
6
26%
 
Antall stemmer : 23

Hvilken Sequenser/softstudio bruker du?

Innleggav Snarf » man 18.10.2004 15:30

Tenkte eg skulle lage ein liten poll for å sjå kva som er mest populært blant mine kjære med mac musikk mækkere. :)

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav andemann » man 18.10.2004 16:24

Brukte Pro tools litt i studio til Høgskolen i Gjøvik når eg gjekk der, men den er desverre litt vanskelig å få tak i til hobbybruk.

Garageband har desverre litt for lite muligheter til redigering/filtrering av vokal.



Andreas

Brukerens avatar
medlem i 245 måneder
 

Innleggav ArneArts » man 18.10.2004 16:29

Kombinasjonen Cubase/Reason funker som en kule. Reason er et deilig program!

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Snarf » man 18.10.2004 18:36

Skulle demonstrere GB for en potensiell switsjer her om dagen. Alt er vlstand og han ser at alt funker: Så avsluttar eg... ti sekund går og eg får melding om at programmet uventet avsluttet, vil eg sende feilrapport?... jaja tenker eg, men det merkelege er at GB FORTDATT ligger og kjører i docken.. drit, då får eg vel demonstrere den praktiske Tvungen avslutning funksjonen også... men neida. etter å ha brukt tvungen avslutning og sett på et stykk LÅST panther i 30 sekund omstarta eg maskina. Dette har skjedd 3 gongar no.. har ingen problem med andre appllikasjonar, GB er det einaste som har oppført seg slik. Nokon andre med liknande erfaringar?

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav macrules » tir 19.10.2004 10:39

Sjekk om du har en dårlig pluggin installert.

Ta også en fsck på maskinen.

Og fiks rettigheter.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav aslak » tir 19.10.2004 14:23

jeg begynte med logic på mac i 98, på folkehøyskole. så hadde jeg et par år med logic på pc, men da apple kjøpte opp logic ble jeg litt sur på dem, så jeg fortsatte med logic i "gratisutgaver" kjøpte meg mac i vår og kjøpte lisens på cubase. etter å ha brukt cubase hjemme og på jobb, har jeg funnet ut at jeg innerst inne liker logic best. synes cubase er et helt greit program, men føler at logic tiltaler meg mer. mest sannsynlig fordi jeg er "vokst opp" med det.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav macrules » tir 19.10.2004 14:33

Jeg har også lyst på logic.

Det koster flesk og er heller ikke mulig å få i "gratis utgave". :cry:

Håper Apple kommer med en større oppgradering for Garageband.
Bruker det programmet fast nå, men savner endel ting.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Snarf » ons 20.10.2004 0:53

Macrules, du hadde rett. dårlig midi driver som fokka med GB. men GB suger uansett, brukte det bare som gitaramp "on-the-go.." no har eg installert amplitube både i logic og i protools, så då e takk og farvel til GB.. grr

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav macrules » ons 20.10.2004 20:48

En daaaag...... :twisted:

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron