Historien om Audion

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Historien om Audion

Innleggav netromac » fre 12.11.2004 11:06

Som mange av dere nå vet har Panic offisielt avsluttet videre utvikling av Audion. For flere av oss er nok dette litt vemodig, da det for mange var nettop Audion som var det første ordentlige MP3 programmet for macintosh.

Mange av dere kjenner vel sikkert til at det var Cassady & Greene's SoundJam software som ble til Apples iTunes, men det er vel ikke så mange som vet at Apple egentlig ville kjøpe opp Audion først men at denne avtalen gitt i vasken på grunn av... vel du kan lese mer i historien som Panic utvikler og grunnlegger Cabel Sasser har skrevet..

Mye interessant og morsom lesning her, bl.a. møter med Steve Jobs, Phil Shiller osv. Anbefales.

http://www.panic.com/extras/audionstory/

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Magnuc » fre 12.11.2004 11:25

Helt erlig så synes nå jeg at SoundJam var mye bedre enn Audion! I SoundJam kunne man adde mapper med musikk og browse med mapper. I Audion var det like mye kaos som i WinAMP.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav smacmac » fre 12.11.2004 14:28

Jeg husker bare hvordan jeg spørte pappa om jeg kunne få et program med spillelister og slikt som jeg hadde sett hos en venn.

Jeg fikk soundjam. Det denget WINamp, og var bra. En måned senere kom iTunes. Pappa sa det var gratis og kanskje ikke så bra, siden det så så enkelt ut, men så prøvde han det og så har jeg brukt iTunes i all senere tid.


Ellers: De viduene som musikken ble spilt av i så veldig lite hensiktsmessige.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav thomasb » fre 12.11.2004 15:35

Morsom historie :)

Jeg kjøpte faktisk SoundJam, og ikke lenge etter ble det borte. Må si jeg ble litt småirritert da. Betale for noe som virket så bra, og som jeg trodde garantert bare ville komme til å bli bedre, og så blir programmet borte :( *Snufs*... Jaja.. jeg er ikke irritert over det lenger nå. Vi har jo fått iTunes! :D

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav netromac » fre 12.11.2004 15:42

Steve kan virkelig male bilder. Det skal ha ha.

"It's like you guys are a little push-cart going down the railroad tracks, and we're a giant steam engine about to run you down."

Klar beskjed, ikke sant. Han fikk jo rett også.

8)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron