Karaoke-spiller for Mac

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Karaoke-spiller for Mac

Innleggav iBoy » fre 19.11.2004 21:37

Jeg skulle spørre for en jente som er veldig glad i å synge karaoke og som har Mac. Er det noen som vet om et bra karaokeprogram for Mac? Hun har mikrofon og stereoanlegg, men hva mer trenger hun for å gjøre Mac-en sin til en karaokemaskin?
medlem i 244 måneder
 

Innleggav admin » fre 19.11.2004 21:49


Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav iBoy » fre 19.11.2004 22:02

Takk for hjelpen! Jeg skal videreformidle linken.
medlem i 244 måneder
 

Innleggav Fiskepudding » fre 19.11.2004 22:16

Til å spille KAR filer kan du bruke QuickTime.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav iBoy » fre 19.11.2004 22:21

Ja det fant jeg ut nå. Da er jo egentlig den andre spilleren unødvendig. Man får jo teksten og alt i QuickTime. Og med QT-Pro får man fullskjerm også.
medlem i 244 måneder
 

Innleggav iBoy » fre 19.11.2004 23:44

Men hun sier at hun ikke får lyd ut fra maskinen. Det hun trenger er vel egentlig et program som kan mikse lyd fra både mikrofonen og en musikkfil sammen og sende ut gjennom lydutgangen på maskinen. Flere forslag?
medlem i 244 måneder
 

Innleggav Fiskepudding » lør 20.11.2004 11:04

koblet tidligere utgangen fra Macen til inngang på stereoanlegget med mikrofoner på den. (Har karaoke inngang på annlegget -som jeg IKKE bruker!!! -har ikke akkurat sangstemme)
Det er ikke så enkelt å bruke den innebygde mikrofonen i maskinen da den fanger opp lyden som kommer ut fra høyttalerene og det høres ganske fælt ut.
Med hodetelefoner går det greit, men da bør det foregå i enerom!!

Har tidligere hatt diverse gratis programvare hvor du mixer inn fra mikrofonen mens du spiller midi karoke filer, men kommer ikke på i farten hva de het.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron