Tråløst nett.Skjønner ikke itpro sin forklaring!

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Tråløst nett.Skjønner ikke itpro sin forklaring!

Innleggav tomen » tor 02.12.2004 19:03

itpro sier at i tråløse nett går ALLTID signalet rett fra sender til mottager. se http://itpro.no/art/4269.html

Dette rimer ikke hos meg. Min Airport express er på samme tråløse nett som min D-link inne på kontoret. Jeg har store problemer med spilling av iTunes til AE selv om min PB er like ved. iTunes hakker og tuller og Airport viser dårlig signal.
Tar jeg min PB inn på kontoret går det så det suser. Virker som signalet går fra PB, inn til D-linken så tilbake til AE og inn på stereoen.

Hvem har rett. Jeg eller itpro?? :?: :?:
medlem i 236 måneder
 

Re: Tråløst nett.Skjønner ikke itpro sin forklaring!

Innleggav tactus » tor 02.12.2004 19:43

tomen skrev:Min Airport express er på samme tråløse nett som min D-link inne på kontoret. [...]
Tar jeg min PB inn på kontoret går det så det suser. Virker som signalet går fra PB, inn til D-linken så tilbake til AE og inn på stereoen.

Med mindre du har en ruter som tilfeldigvis er kompetibelt med AE/AE base bridge løsning (krever at du vet hva du gjør når du setter broen opp), så er ikke din AE på samme trådløse nettverk som din D-Link.

Min gjetning.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav michaeno » tor 02.12.2004 19:51

det letteste oppsettet av Airport Express er å sette det på et eksisterende nettverk (evt få den til å lage eget nett hvis du ikke har ett fra før). hvis du selv er på et WLAN og har AE'en din på et annet kan du ikke spille musikk til den fra iTunes...

Båndbredden i et WLAN synker når hindringene mellom sender og mottaker øker, det gir høyere feilrate og da også økt retransmisjonsgrad og medfølgende lavere båndbredde... det hele kommer litt an på hva veggen din er laget av .
medlem i 248 måneder
 

Re: Tråløst nett.Skjønner ikke itpro sin forklaring!

Innleggav tomen » tor 02.12.2004 20:08

[/quote]
......så er ikke din AE på samme trådløse nettverk som din D-Link.

Min gjetning.[/quote]

Men jeg har satt opp min AE til å knytte seg mot mitt D-link nettverk og hvis jeg tar strømmen til min D-link så virker ikke min AE opp i mot iTunes.

Jeg kan enkelt sette opp to forskjellige tråløse nettverk men da kan jeg ikke surfe nettet samtidig som jeg streamer musikk fra iTunes.

Jeg tror fortsatt at itpro tar feil og at tråløse signaler ikke ALLTID går rett fra sender og rett til mottager.
medlem i 236 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron