virtual instrument og ulyder

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

virtual instrument og ulyder

Innleggav budbringeren » lør 04.12.2004 17:19

Hei:)
Jeg har i det siste hatt sync problemer i studio. Problemet var mellom mackie d8b mikser og motu 2408 lydkort. Da skrapte det noe veldig i lydbildet. Fikk meg et synckort til mikseren, kjørte wordclock ut fra mikseren (master) og inn i lydkortet og alt stabiliserte seg.
Men; Fortsatt klikket det i lydbildet nå og da, men skjønte etterhvert at problemet lå i to virtual instruments, CheezeMachine, jeg brukte i sangen. Nå puster selvfølgelig lettet ut over at syncproblemet er over som absolutt er det viktigste. Men opplever noen ganger med andre virtual instruments at det lett kan forårsake klikking i lydbildet. CheezeMachine som er freeware og nettopp gjort til osx, har sikkert en bug. Men er det noen andre her inne som kan oppleve det samme når de bruker virtual instrument, og kanskje noen tips om hva en kan gjøre i slike tilfeller? Lyden er selvfølgelig langt unna det røde feltet, og performance er ikke for høy. Ikke derfor det skjer.

God helg :)

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav gola » søn 05.12.2004 1:58

Ikke noen løsningsforslag men.... hvis ikke problemet løser seg, så kan du jo vurdere å legge på en anti-click plug-in på topp.... har vel egentlig ikke funnet noen gode ennå i osx (savner declicker fra os9), men det ser ut som det fins noe i Waves pakken og soundsoap pro.

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav ameneon » søn 05.12.2004 2:42

hmmm... hva slags program jobber du i? Cubase?
Har ikke vært borti de pluginsene du nevner, men freeware VSTs kan ofte forårsake mye unødvendig dritt fordi de er dårlig skrevet. Som oftest styrer jeg unna freeware plugins. Tror ikke det er så mye å gjøre med problemet ditt. Klikking i lyden ellers forårsakes som oftest av at låten du jobber med krever for mye avCPUen. Da må man skru opp latencyen på lydkortet for at ting skal fungere riktig.

Moderator
medlem i 235 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere