Software til avspilling under forestillinger... Haster!

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Software til avspilling under forestillinger... Haster!

Innleggav knutskurk » fre 17.12.2004 13:12

Jeg jobber som lydtekniker for Carte Blache. Vi gjør mange forskjellige forestillinger i løpet av året, og turnerer mye.

Jeg er på jakt etter et nytt avspillingssystem. Ideen er å kjøpe en powerbook med externt lydkort via Firewire, evt Digi 002.

Det jeg savner er et program til avspilling av forestillinger. SFX er et perfekt slikt program, men finnes kun til PC.

Jeg er avhengig av å kunne programmere ques for start/stopp, fades, crossfades mellom utganger etc. Og det må støtte opp til åtte utganger. Finnes det noe slikt innen MAC-verdenen? Har ikke lyst å invistere i PC, siden disse alltid "bøgger".

Har hørt om TH-S, men er usikker på hvordan dette systemet fungerer...

Knut Olav Solberg
medlem i 232 måneder
 

hei hei

Innleggav kuuuli » fre 17.12.2004 13:29

hei. selv om jeg ikke driver så mye med slikt, men mest med innspilling, så vet jeg i alle fall at disse lydkortene er å få tak i. men det vet du kanskje allerede.

når vi kommer til software biten er jeg mindre kjent, men jeg vil annbefale en titt på http://www.native-instruments.com/index.php?traktor_us

native intstruments traktor dj studio, bra til avspilling! du har kanskje hørt om det siden det også finnes på pc.

om du lurer på mere så er det bare å spørre iveg!

Mac er så mye mere komfotabelt å jobbe på!

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

et forslag til

Innleggav kuuuli » fre 17.12.2004 13:59

et lite forslag til etter litt surfing:
http://www.megaseg.com/about.html

dette har i alle fall støtte for multiple outputs og cue'ing.
det vet jeg ikke helt ang. traktor dj studio.

du får se litt på alternativene og veie litt opp mot hverandre, og sammenligne litt hva du får på pc.
har drevet litt med radio. og jeg har enda ikke sett noe særlig til mac på radiostasjoner.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]