M-audio ozone

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

M-audio ozone

Innleggav aslak » søn 09.01.2005 20:54

I mangel av en mappe om lydhardware poster jeg her.

noen som vet om m-audio ozone er usbpowered? eventuelt om ozenic, en litt større utgave med firewire er det. finner ingen info om det på m-audiosida, og meninga med et lite og lett usbkeyboard blir litt borte om men må bruke adapteren på den ;)

om noen har erfaringer med den, del det gjerne med meg.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Telebender » man 10.01.2005 9:41

Hei, jeg har M-Audio Ozone koblet mot min eMac. Dette keyboardet fungerer helt topp - men trenger egen strømforsyning. Klarer seg altså ikke med strøm fra USB. Er et kombinert klaviatur og lydkort, med en rekke inn- og utganger for line, midi, instrument, mikrofon.[/quote]

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Snarf » tir 11.01.2005 2:10

Ozonic er buspowered (firewire bus altså ;).
:

4 x 4 analog I/O; headphone out
37-note velocity-sensitive keyboard
1 x 1 MIDI I/O
40 fully assignable MIDI controllers
FireWire bus power


Men buspowered lydkort funker ikke med usb/firewire adaptere. De må konles direkte på en native usb port.
Mboxen min funket heller ikke med usb adaptere eller huber: Bare når den stod rett i maskinen min. Så vær obs på det.

Ellers ser ozonic ganske bra ut og er absolut å foretrekke foran usb baserte løsningar. KJØR PÅ!!

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav aslak » tir 11.01.2005 10:59

må nok spare to lapper ekstra og gå for den ja. synes hele poenget med å ha en bærbar maskin til musikk og et tilhørende keyboard/lydkort er å kunne kjøre alt uten adaptere. selv om det alltids vil være strøm der jeg skal bruke det, er det greit sånn i tilfelle ;) hybelvennlig er det også.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]