Alternativ musikkavspiller?

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Alternativ musikkavspiller?

Innleggav FiliusVitae » man 17.01.2005 16:28

Mac newbie her!

Jeg har trålet nettet i et par dager nå, googlet og søkt på ymse forums, men har ikke klart å oppdrive noe så enkelt som en musikkavspiller ala Winamp/XMMS til OS X.

Situasjonen min er den at jeg har alle musikkfilene mine lagret på en linuxserver. Jeg har mountet de respektive mappene i osx med nfs, men når jeg prøver å legge til filene i iTunes så vil den kopiere dem over til den lokale hd og, etter det jeg forstår, converte dem til aac. Det er uaktuellt. Så, kan noen hjelpe meg med et musikkavspillingsprogram som rett og slett lar meg legge til filer og spiller dem direkte slik som Winamp/XMMS gjør? Den må ha støtte for mp3 og ogg.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Jeever » man 17.01.2005 16:37

Du stiller inn iTunes til IKKE å kopiere filer når du legger dem til i biblioteket, da blir filene liggende der de er men er tilgj. fra iTunes.
Der kan du også stille inn om det skal konverteres og til hva.
Alt dette kan du gjøre fra "valgmenyen" i iTunes

Ikke for å være frekk men jeg legger inn en liten RTFM her ;.)

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Innleggav paal » man 17.01.2005 16:37

Du kan vel gå inn på Valg - > deretter import og velge "importer med Mp3 koding" - det bør vel være løsningen.
medlem i 241 måneder
 

Innleggav FiliusVitae » man 17.01.2005 16:47

Takker ;)


Jaja, RTFM! Jeg vet! Men noen ganger er det så deilig å bare få andre til å gjøre jobben for seg. Var en glip, skal aldri hjennta seg ;)

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]