Ta opp LP platene på Powerbooken?

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Ta opp LP platene på Powerbooken?

Innleggav iZappa » man 24.01.2005 17:50

Hei og hopp macere. Sitter her og har kjøpt meg mange nye LP plater som jeg gjerne skulle spilt inn på macen for å brenne på cd og ta med på jobb etc.

Trenger da et enkelt og greit lydinnspillingsprogram som helst er ganske gratis/billig. Trenger ikke avanserte funksjoner. Bare det kan gjøre enkel redigering av filene (Start tid og stopp, klipp og lim). Kanskje et par støy filter, men det er ikke nødvendig. Hvis programmet ripper til ønsket format (feks mp3) er det et kjempe pluss.

Trenger dermed et rippe program som koder wav/midi eller hva det nå lagrer rålyden i og sender det over til mp3 eller acc.

Noen som har forslag eller erfaring med LP plate forevigelse?

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Åsmund » man 24.01.2005 18:04

Sound Studio for OS X! Gratis og enkelt program, som har de mulighetene du nevner.Programmet lagrer filene i AIFF (ukomprimert), og iTunes støtter AIFF så du kan konvertere de til AAC i iTunes.

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav iZappa » tir 25.01.2005 17:58

Supert. Det var akkurat det jeg trengte. Har nettopp spilt inn min første LP plate og lasta inn i iTunes samt konvertert :-)

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav noruga » tir 25.01.2005 18:13

GarageBand er også fin å bruke. Det er jo gratis, og det er enkelt å eksportere AIFF til iTunes.
medlem i 238 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere