GarageBand

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Innleggav Snarf » fre 28.01.2005 2:16

m-audio keystation 49 - 990,- hos eplehuset...

midi keyboardet sender informasjon til GB om HVILKE notar som skal spelast, hence liten cpu bruk. men så må GB spele dei notane på eit program som simulerer det instrumentet du vil ha. altså softsynthar/samples. DETTE krever cpukraft. mest sanynlig vil du få bedre ytelse frå logic med same oppsett som du har no, enn med GB. Har hatt mykje bråk med gb med m-audio, digidesign og emagic lydkort. Men logic 6 og 7 har berre kost seg med desse lydkorta. gb er litt dårlig. (det føl jo med gratis, så eg skal ikkje klage, tilogmed for 500 kroner er gb superbra når du får det i ein pakke med resten av ilife..) Men eg hadde foreksempel ALDRI betalt 500kr eller meire for GB utan resten av iLigfe inkludert. Såpass bra syns eg ikkje det er.

Det KAN jo godt vere at GB2 er bedre. Hvilken versjon av GB er det du installèrer? og i hvilket os med hvilken maskinspecs? (er vel egentlig rammen din eg lurar på)

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav macrules » fre 28.01.2005 2:22

Logic 7 krever G4. Han har G3

Mulig Logic 6 går. Eller Digital Performer.

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav Mega_Therion » fre 28.01.2005 4:33

Logic 7 går så det suser på en iBook G3 800. Får lett 24 audiospor med et par-tre effekter på hvert spor. Dette mot ca. 7-8 spor i GB…

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Snarf » fre 28.01.2005 5:00

Med G3, tenkte eg på Logic 6.3 ellernoko sånnt. Eller Dp som også vart nevnt her. Cluet er at desse meire "avanserte" sequensarane kjører bedre på dårligare maskinvare enn "enkle" garageband. Så kvifor ikkje prøve ein tå dei?

Logic Audio 6.2 med lisensar og xskey kan ordnast via meg.
Dp kan sikkert demotestas frå http://www.motu.com

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav macrules » fre 28.01.2005 8:26

Ok. :D


Og en stor takk til deg Mega_Therion.
Var ikke klar over det. Trodde man ble stoppet i installasjonsprosessen. :roll:

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav Jaman » fre 28.01.2005 9:41

Snarf skrev:m-audio keystation 49 - 990,- hos eplehuset...
Hvilken versjon av GB er det du installèrer? og i hvilket os med hvilken maskinspecs? (er vel egentlig rammen din eg lurar på)


Innteresant.
Har vore og sett på eit slikt keyboard, men eg turde ikkje å kjøpe før eg var litt meir sikker på at det går, noko som eg no trur eg er blitt.

Eg har ibook, 900 mhz, g3, 640 Mb RAM, garagaband 1.

No er eg amatør på musikkproduksjon. Er ikkje logic meir for avansert brukarar??, det kostar jo en del meir en garageband (2700,-).. Korleis er logic og bruke i forhold til GB enkelt/vanskelig?
medlem i 232 måneder
 

Innleggav macrules » fre 28.01.2005 9:46

Korleis er logic og bruke i forhold til GB enkelt/vanskelig?


Vanskelig.

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav Jaman » fre 28.01.2005 11:09

Takkar for respons. :) då konkluderar eg med at logic er for dei litt meir seriøse, og at det vil funke tåligt bra med keybord på min ibook. Kva programm er det dei nyttar i lydstudio foresten er det logic pro??
medlem i 232 måneder
 

Innleggav macrules » fre 28.01.2005 11:15

Det er forskjellig.

Mange bruker Logic eller Pro Tools.

Noen bruker Cubase, men det er vel for dem som bruker pc...

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav netromac » fre 28.01.2005 11:24

Start med GB. Når du finner ut at GB er for simpelt for deg, så oppgraderer du til noe annet.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav DRUMS » fre 28.01.2005 14:46

Var ikke temaet Garageband her?
8O
medlem i 234 måneder
 

Innleggav netromac » fre 28.01.2005 23:57

Som vanlig har trådene en tendens til å drifte litt ut til siden etter hvert ;-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Snarf » lør 29.01.2005 0:26

Mi eiga erfaring samt den frå folk eg har prata med "in the biz", er den at Protools er det mest utbreidde i større studio. (både pc og mac).
Logic pro er jo absolutt eit pro verktøy, men den integregrasjonen i dei større protools systema er vel heller vanskelig å slå. (Digidesign lagar lydkort, kotrollerar, programvare og autoriserer alle pluginsane. då vert det god knall utav det : )

No vart det litt offtopic, men eg følte eg måtte svara på spm til trådstartar..

Men Logic er ikkje så VELDIG mykje vanskeligare en Garageband. Men kanskje prisen er ein bøyg for eindel begynnera..

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav wegeland » ons 09.02.2005 16:01

Noen som vet hvor det er mulig å få tak i gratis loops til GB? Istedet for å kjøpe JamPacks liksom... Synes det er for få loops pr instrument i GB, de kunne heller kuttet ned på antall instrumenter.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav macrules » ons 09.02.2005 17:17

Ligger masse på nettet.

Anbefaler også denne siden: http://www.osxaudio.com/

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Forrige

Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]