Lydkort til iBook for hodetelefoner

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Lydkort til iBook for hodetelefoner

Innleggav eivinn » fre 28.01.2005 10:50

Hei,

Jeg har prøvd å finne ut litt om none gode lydkort med hodetelefonforsterker for en billig penge til laptop og fant Echo Indigo som virket interessant. Nå har jeg bestilt iBook og lurer derfor på om det er noen som har anbefalinger og mere erfaring på området angående FireWire lydkort.

Jeg har et sett Sony hodetelefoner MDR-CD780 og ønsker å kunne se på film og høre musikk uten for mye susing. Finnes det noen som har Dolby Headphone på Mac hadde det vært supert.
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Åge » fre 28.01.2005 10:55

hvorfor skal du ha hodetlf forsterker? Jeg har iBook og bruker Koss porta pro:D, og har ingen problemer med volumet...

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav eivinn » fre 28.01.2005 11:17

Jeg har heller ikke hatt problemer med volumet tidligere, men kunne tenkt meg å sluppet unna susing. Jeg har en audiofil venn med lydkort, hodetelefon og hodetelefonforsterkere i alt-for-høy-pris klassen og er desverre blitt litt missunnelig etter å ha hørt hvor mye bedre hans lydkort er selv på mine hodetelefoner.

I tillegg har jeg hørt mye bra om Dolby Headphone til bruk ved film. Dette er likevel bare kjekt å ha.
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Snarf » fre 28.01.2005 17:06

Har du prøvd hodetelefonane dine på iBook sin lydutgang?

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav Brutal » fre 28.01.2005 17:11

Kan ikke si jeg har lagt merke til noe særlig susing heller..

Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav eivinn » man 31.01.2005 10:36

Må vel komme med en korrigering: Jeg klager ikke på lydutgangen til iBook. Er bare interessert i et "billig" high-end lydkort for den normale bruker med mahognyflis :wink:
Sist endret av eivinn den tir 01.02.2005 9:43, endret 2 ganger.
medlem i 239 måneder
 

Innleggav ArneArts » man 31.01.2005 11:07

Jeg bruker et M-Audio Audiophile USB lydkort på, og jeg merker ganske stor forskjell på hodetelefonutgangen der og den på iBooken.

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Re: Lydkort til iBook for hodetelefoner

Innleggav cherubrock » man 31.01.2005 11:36

eivinn skrev:Hei,

Jeg har prøvd å finne ut litt om none gode lydkort med hodetelefonforsterker for en billig penge til laptop og fant Echo Indigo som virket interessant. Nå har jeg bestilt iBook og lurer derfor på om det er noen som har anbefalinger og mere erfaring på området angående FireWire lydkort.

Jeg har et sett Sony hodetelefoner MDR-CD780 og ønsker å kunne se på film og høre musikk uten for mye susing. Finnes det noen som har Dolby Headphone på Mac hadde det vært supert.


Jeg kjøpte meg nylig et Firewirekort (M-audio Firewire Solo) etter rettledning fra blant annet Snarf..... det anbefales visst å gå for Firewire kontra USB iallefall!
medlem i 230 måneder
 

Innleggav eivinn » ons 02.02.2005 14:37

Jeg har nå funnet frem til Thrustmaster T510 som er en hodetelefonforsterker enhet med Dolby Headphone. Har bestilt den fra Komplett.no og håper den gjør susen. Nå mangler bare å finne et ok lydkort med digital utgang også som ellers virker bra på stereo. Blir spennende å høre. Gir mere lyd når jeg får den.

Mere info:
http://www.etcetera.co.uk/products/HER060.shtml
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Snarf » ons 02.02.2005 15:13

Alle FW lydkorta til M-Audio har digital i/o. Du får solo får runndt ein 2k.
Eller Audiophile FW.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: Lydkort til iBook for hodetelefoner

Innleggav Telebender » ons 02.02.2005 15:21

eivinn skrev:Hei,

Jeg har prøvd å finne ut litt om none gode lydkort med hodetelefonforsterker for en billig penge til laptop og fant Echo Indigo som virket interessant. Nå har jeg bestilt iBook og lurer derfor på om det er noen som har anbefalinger og mere erfaring på området angående FireWire lydkort.

Jeg har et sett Sony hodetelefoner MDR-CD780 og ønsker å kunne se på film og høre musikk uten for mye susing. Finnes det noen som har Dolby Headphone på Mac hadde det vært supert.


Echo Indigo er vel uansett et PCMCIA-kort - og derfor ikke kompatibelt med iBook, som ikke har PCMCIA-slot. Eller... :roll:

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Re: Lydkort til iBook for hodetelefoner

Innleggav eivinn » tor 03.02.2005 9:46

Telebender skrev:Echo Indigo er vel uansett et PCMCIA-kort - og derfor ikke kompatibelt med iBook, som ikke har PCMCIA-slot. Eller... :roll:


Jepp, derfor forespørselen om Firewire. USB stoler jeg rett og slett ikke på. Hele bakgrunnen var at jeg tenkte å kjøpe 15" PB, men pengene strekker ikke til. Bestilte derfor en 12" iBook og hadde tenkt å leve med den helt til jeg fikk vite at leveringstida ble langt etter jeg har reist tilbake til Australia :(
Dermed ender jeg nok opp med en PB likevel, men heller mot 12" som var den jeg hadde. Hvis jeg går for 15" ender jeg nok likevel ikke opp med Echo Indigo som ikke har digital ut...

Vanskelig valg alt dette. Spesielt med begrenset budsjett.
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Telebender » tor 03.02.2005 10:25

Ser poenget. Selv er jeg i ferd med å kjøpe meg en iBook i tillegg til eMacen min. + Airport express og litt snadder. Må jo feire at vi omsider har fått breibånd til bygda. iBook'en skal jeg forøvrig bruke "on stage". Jeg er gitarist i et retrorock-blues band og er lei av å slite tunge forsterkere rundt om. Nå er det Guitar Rig, smokk i iBookog videre til PA. På den måten kan jeg også bruke Maudio-brettet mitt til litt feite synth-introer til noen av låtene våre. Skal bli litt stas.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]