Program for å splitte mp3-filer

Diskuter lyd-programvare. Ikke iTunes, det skal diskuteres i iPod/iTunes kategoriene lengre ned.

Program for å splitte mp3-filer

Innleggav akh » tir 01.02.2005 20:59

Finnes det et slikt program for mac? Jeg har en del mp3-filer som inneholder flere sanger i samme fil, og jeg kunne tenkt meg å få delt dem opp.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Eventh » tir 01.02.2005 21:07

Vet noen svaret på akhs spørsmål, kan jeg sikkert kapre tråden og spørre etter et program som kan trekke ut en lydfil fra en .mpg-film.

VirtualDub for Mac, med andre ord. :)

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Nikoraisan » tir 01.02.2005 21:11

audacity bruker jeg... fungerer som en drøm. når det gjelder å eksportere som mp3, må du også ha en fil som heter lamelib. den får du ved å ta et kjapt søk i google. audacity finnes på http://www.sourceforge.net ->søk

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Program for å splitte mp3-filer

Innleggav Svalbard » tir 01.02.2005 21:18

akh skrev:Finnes det et slikt program for mac? Jeg har en del mp3-filer som inneholder flere sanger i samme fil, og jeg kunne tenkt meg å få delt dem opp.

Jeg bruker QuickTime til å korte inn MP3låter for å bruke dem som ringelyd. Burde kunne fungere til din jobb også...

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav akh » tir 01.02.2005 21:24

Quicktime gikk ikke (den fikk ikke åpnet filen en gang). Jeg har audacity et sted her, får se om den kanskje kan fungere. Mener å huske at jeg ikke helt var godvenn med den sist jeg prøvde å bruke den. :oops:

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav TheX » tir 01.02.2005 21:33

Det er jo bare å bruke iTunes jo! høyreklikk på fila, og velg Get Info -> Options Velg Start Time, som tida der sangen starter, og Stop Time som tida når sangen slutter.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav akh » tir 01.02.2005 21:43

Joda, men da må jeg jo høre gjennom og merke meg tidspunktet for når skiftet er. Altfor mye arbeid. :D
Fant forresten et program som så lovende ut, skal teste det nå.
http://mesh.dl.sourceforge.net/sourcefo ... -1.0.2.dmg

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Magnuc » tir 01.02.2005 21:56

QuickTime Pro gjør alt du ønsker. Bare skriv inn serienummeret og du kan dele opp musikk og filmer, extracte lyd og bilde hver for seg.. it's all there..

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Svalbard » tir 01.02.2005 22:26

Sorry. Glemte å skrive Pro bak QuickTime ...

Bare for å understreke det: QuickTime Pro løser det meste på audio og video 8)

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Snarf » ons 02.02.2005 2:11

Det er jo tross alt Quick Time som er "motoren" i iTunes. Kan ikkje QT spele fila, kan heller ikkje iTunes spele den.

QT Pro er vel anvendte 200 spenn.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav akh » ons 02.02.2005 23:20

Audioslicer fungerte bra for mitt formål. 8)

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 


Returner til Lyd



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]